Evidensia Dierenziekenhuis Nieuwegein

Evidensia Dierenziekenhuis Nieuwegein

Vandaag: De hele dag open

Uw bezoek

Wat is een verwijzing?

In heel Europa en ook in Nederland is het systeem van diergeneeskundige doorverwijzingen steeds normaler geworden. Hierbij kan uw dierenarts meer gecompliceerde gevallen doorverwijzen aan een collega die meer specifieke kennis heeft of zelfs gespecialiseerd is. Een dierenziekenhuis heeft verschillende mogelijkheden tot meer gespecialiseerde diagnostiek en behandelingen die misschien niet voorhanden zijn in wat we noemen “de eerste lijn”. Ook is ons dierenziekenhuis 24/7 geopend voor spoedgevallen en worden onze opgenomen dieren 24/7 door ons gespecialiseerd opname team verzorgd.  

Waarom EDZ Nieuwegein?

EDZ Nieuwegein is een nieuw 24/7 klantvriendelijke spoed- en verwijskliniek voor gezelschapsdieren in midden Nederland. Onze spoedkliniek staat 24/7 klaar voor alle spoedpatienten van bij ons aangesloten dierenartsenpraktijken. Buiten kantooruren kunt u direct met ons contact opnemen. Tijdens kantooruren kan dit na verwijzing door uw dierenarts. Naar ons multidisciplinaire tweedelijns verwijskliniek kunnen dierenartsen uit het gehele land (en geregeld ook van er buiten) hun patiënten verwijzen voor diagnostiek en/of behandeling.

Onze specialisten en dierenartsen van interne geneeskunde, cardiologie, echografie, weke delen chirurgie (inclusief KNO en urologie), oncologie, orthopedie, neurochirurgie, tandheelkunde, gedragsgeneeskunde, anesthesiologie en ook onze dierenfysiotherapeuten werken veelvuldig samen om multidisciplinair ingewikkelde patiënten te helpen.

Al onze dierenartsen zijn óf (Europees) gecertificeerde specialisten, of verregaand gedifferentieerd op hun specifieke kennisgebied. Allen volgen de meest recente nascholingen en geven deze geregeld ook zelf aan uw dierenartsen. Wij hebben een groot arsenaal aan diagnostische mogelijkheden inclusief zeer uitgebreid laboratorium, endoscopie, laparoscopie, echografie, röntgenologie, fluoroscopie en zelfs computed tomography (CT).

Onze dierenartsen werken als een team samen met onze zeer kundige paraveterinairen om samen excellente zorg en service te kunnen bieden aan onze patiënten en hun eigenaren. Onze kernwaarden staan hierbij voorop: liefde voor uw dier, kwaliteit en service!

Wij zijn gelokaliseerd (zoals de naam al aangeeft) in Nieuwegein in de provincie Utrecht en hebben voldoende parkeergelegenheid.

Wij werken in de verwijskliniek enkel op verwijzing van uw eigen dierenarts.

Voorbereiding

Wij vragen u uw huisdier vanaf de avond van tevoren (20.00 uur) niet te laten eten, tenzij dit medisch gezien niet verantwoord is. Water mag wel tenzij er een endoscopische ingreep gepland staat; dan 4 uur van tevoren geen drinken meer aanbieden. Vasten is nodig omdat het dier een sedatie of anesthesie zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld voor het doen van echografie en/of röntgen/CT of operatie. Verder zijn de bloeduitslagen van het bloed dat die dag wordt afgenomen betrouwbaarder als uw dier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Check dan bij ons of deze voor de afspraak gegeven kunnen worden.

Verhinderd?

Bent u onverwacht verhinderd? U kunt uw afspraak kosteloos annuleren mits u meer dan 24 uur van tevoren afzegt. Binnen de 24 uur zijn wij genoodzaakt de geboekte tijd in rekening te brengen, ongeacht de reden.

Tijdens uw verblijf

Voordat u uw afspraak heeft is er, wanneer het geen spoedgeval betreft, contact geweest met uw verwijzend dierenarts. De gegevens van uw huisdier staan derhalve meestal al in ons computersysteem. Als u aankomt zal een van onze dierenartsen of dierenartsassistentes deze gegevens met u doornemen en een aantal aanvullende vragen stellen. Idealiter komt de voornaamste verzorger met de afspraak van het huisdier mee, om ervoor te zorgen dat de meest actuele informatie bekend is. Aan de hand van deze informatie wordt er een onderzoeks- en behandelplan opgesteld. Hierbij krijgt u een zo nauwkeurig als mogelijke kostenindicatie.

Het kan zijn dat we voorstellen uw huisdier voor verdere onderzoeken op te nemen als het niet mogelijk is alles in een korte tijd te plannen.

We hebben aparte basic-medium en zelfs high care opnamemogelijkheden voor honden, en katten. Het opnamepersoneel zal er alles aan doen om het voor uw dier zo prettig mogelijk te maken. Wij zorgen voor een mandje en voor voer en drinken. Uw dier verblijft in een van onze allernieuwste opnameplekken zonder tralies en met de mogelijkheid per patiënt de temperatuur en het licht aan te passen. Krijgt uw huisdier een speciaal dieet, of medicatie; neemt u dit dan mee naar het ziekenhuis.

Onze opname afdelingen zijn 24 uur per dag open en er is altijd een gespecialiseerd team aanwezig.

Onze dierenartsen proberen zich zoveel mogelijk aan de afgesproken tijden te houden waarop ze dagelijks met u contact opnemen. Het is daarnaast mogelijk ’s ochtend vroeg al een eerste contact met een van de opname paraveterinairen te hebben.  Soms zijn er echter spoedgevallen die ervoor zorgen dat afspraken iets uitlopen of later beginnen. We proberen natuurlijk te allen tijde vertraging tot het minimum te beperken.

Wordt mijn huisdier geschoren? 

Het is vaak nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bv. bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een (hart of buik) echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.

Kan ik bellen om te vragen hoe het met mijn dier gaat, als deze wordt opgenomen? 

U wordt door onze dierenarts van dienst gebeld nadat de ochtendronde is afgerond. Meestal is dit tussen de behandelingen door in de ochtend. Wij bellen u: u hoeft ons dus zelf niet te bellen. Na de ochtendronde bellen we natuurlijk eerst met de eigenaren van de meest ernstig zieke patiënten. Mocht de situatie na de ochtend toch veranderen, dan bellen we u natuurlijk opnieuw! Het is belangrijk om uw mobiele nummer bij ons achter te laten en de telefoon te allen tijde bij u te hebben.

Nazorg

We bespreken alle nazorg op moment van ontslag en zullen u instructies geven met betrekking tot bijvoorbeeld medicatie, dieet en beweging. In geval van een operatie zullen we u inlichten over bv. de wondzorg die nodig is. Ook uw dierenarts wordt volledig op de hoogte gesteld.

Betaling

De te verwachte kosten worden van tevoren met u besproken. Wij werken niet op rekening. U dient de kosten direct te pinnen of contant af te rekenen. Creditcard betalingen zijn tevens mogelijk met een 3% toeslag.

Verhinderd?

Bent u onverwacht verhinderd? U kunt uw afspraak kosteloos annuleren mits u meer dan 24 uur van tevoren afzegt. Binnen de 24 uur zijn wij genoodzaakt de geboekte tijd in rekening te brengen, ongeacht de reden.

Prijzen in het dierenziekenhuis

Prijzen van consulten, opname en medicatie bij Evidensia Dierenziekenhuis Nieuwegein

Wij krijgen regelmatig vragen van patiënt-eigenaren over de hogere prijzen van onze diensten. De prijzen van uw eigen dierenarts liggen lager dan die in het dierenziekenhuis, net zoals uw huisarts een ander tarief hanteert dan een specialist in het ziekenhuis. Dit heeft verschillende redenen:

 Consulten:

Onze gedifferentieerde dierenartsen en specialisten hebben na hun dierenartsopleiding nog meer geïnvesteerd in kennis opdoen in een deelgebied, sommigen hebben zelfs 6 jaar extra tijd en geld besteed aan een specialistenopleiding.
Onze dierenartsen en specialisten moeten nascholing volgen en dus tijd en geld investeren om up to date te blijven en de status “specialist” kan alleen behouden blijven als zij deze kennis blijven vergaren. Zij moeten hier ook rekenschap van afleggen richting een commissie.
U komt bij ons als uw eigen dierenarts het niet meer weet of kan. Dit betekent dat hier zorg op een ander niveau wordt geleverd.
De apparatuur die we hier hebben aangeschaft om uw huisdier van de beste zorg te voorzien is duur in aanschaf maar ook in onderhoud. Na verloop van tijd moet dit ook worden vervangen.
In de avond en nacht wanneer uw eigen dierenarts gesloten is willen we altijd met voldoende mensen klaarstaan om uw huisdier te helpen. Ook als u ons op dat moment niet nodig heeft. Maar het personeel moet ook worden betaald als u ons niet nodig heeft.

Opname:

De medium/high care opnamehokken zijn ingericht met apparatuur voor licht & verwarming. Sommigen kunnen ook voorzien worden van extra zuurstof.
Er is specifieke apparatuur nodig om 24-uurs medium tot high care te kunnen voorzien. (infuuspompen, echografie, beademing, bloeddrukmeters, CT/MRI, bloedgasmetingen, etc). Ons personeel moet ook regelmatig worden getraind om deze apparatuur op de juiste manier te gebruiken.
Ons team dat voor uw dier zorgt in de opname volgt regelmatig nascholing en training om dit zo goed mogelijk te kunnen doen.
De patiënten die wij zien en de zorg die we verlenen moet ziekenhuis waardig zijn. Maar ook alles eromheen. Dit betekent bijvoorbeeld extra hygiëne maatregelen, zoals de kleding; deze wordt dagelijks op een speciale manier gewassen door een bedrijf gespecialiseerd in ziekenhuis kleding om de hygiëne te kunnen waarborgen.
Het personeel wat in de avond, nacht en weekenden werkt moet hiervoor gecompenseerd worden. Dit zijn hogere kosten voor het ziekenhuis.

Medicatie:

Wij willen als verwijskliniek niet concurreren met uw eigen dierenarts en schrijven daarom bij uitzondering onderhoudsmedicatie voor. Het is de bedoeling dat u die zoveel mogelijk bij uw eigen dierenarts haalt, tenzij u langere tijd onder behandeling bent op een van onze afdelingen.
Onze overhead kosten liggen hoger vanwege het gebouw, faciliteiten, apparatuur, personeel, etc.
Als Evidensia Dierenziekenhuis leveren wij specialistische zorg en 24/7 spoeddienst, dit is een unieke vorm van zorg en iets wat anderen dus niet aanbieden, dit vraagt meer kwaliteit waardoor er een ander prijskaartje aan al onze diensten hangt.
Onze voorraad met name voor onderhoudsmedicatie is kleiner, dit maakt voor ons de inkoopprijs van deze medicatie hoger dan bij uw eigen dierenarts.

Informatie bijsluiters

In ons dierenziekenhuis schrijven wij medicijnen voor bij bepaalde aandoeningen of bij chirurgische ingrepen. Vaak zit er een bijsluiter bij de medicatie inbegrepen. Mocht er een bijsluiter ontbreken of u wilt meer informatie over de werking van het middel dan kunt u kijken op de website van de Diergeneesmiddeleninformatiebank.  

WWW.DIERGENEESMIDDELENINFORMATIEBANK.NL

Heeft u naar aanleiding van de informatie op de website vragen of wilt u advies? Dan bent u uiteraard van harte welkom op contact met ons op te nemen.  

Onze recensies

Nathalie Van Der Linden

5

Onze Molly is inmiddels helemaal hersteld van haar gebroken pootje. Ze rent, ze springt en heeft geen pijn meer. Ze mag weer alleen op pad naar buiten, op muizen jacht. Adviezen gekregen en elke dierenarts bezoek weer gesprekken gehad over het behandel traject. Breuk was te complex om door eigen dierenarts geopereerd te kunnen worden. Nog altijd dankbaar dat de arts haar poot heeft kunnen redden en dat iedereen voor haar klaar stond in Nieuwegein! Het heeft wat bloed zweet en tranen gekost... Maar een betere uitkomst kon er niet zijn. Molly is weer happy, dus wij ook! :)

Janine

5

Ik begrijp de slechte reviews hier niet zo goed. Vandaar ook zelf deze eerlijke review over de behandeling van onze hond Charlie. Na een aanrijding met “multiple injuries” (hoofdletsel, gebroken poot en kaak) vanuit Best naar Nieuwegein gestuurd, dat is even rijden. Maar het was het gewoon waard. Ontzettend prettig en kundig opgevangen, vooraf zo DUIDELIJK als ze maar kunnen een kostenpost geschat. En ja, die is niet mals. Maar mensen met compassie voor de zorg en het welzijn van hun huisdier zijn hier gewoon écht op hun plek. Hun krijgen ook geen subsidie om alles draaiende te houden en goede zorg is nu eenmaal niet voor niets! Je hebt specialisten die 24/7 er zijn voor jou en je “patientje”. Updates wanneer je wil, en de beste zorg. En dat is door de uitgebreide zorg zoals ct-scans etc (die je vroeger niet eens had!) gewoon prijzig. En in de mail staat gewoon vermeld dat dit NIET in termijnen kan. Dit kan schrikken zijn, maar als je een normaal denkvermogen hebt dan relativeer je dit en kies je er zelf voor wat je wil doen. Ik voelde me gerust gesteld, goed gehoord en zou iedereen aanraden die niet over een “beest” praat (zoals een review die ik dan lees!) maar over zijn beste vriend voor het leven om hier met een gerust hart zijn kompaan hier te laten behandelen. Onze Charlie is nog niet klaar en heeft nog een operatie in het verschiet morgen in Waalwijk bij de kaakchirurgie, en ook dat werd compleet netjes geregeld door deze vakkundige fantastische mensen. Toppertjes! Ontzettend bedankt voor de Goede zorg! Kunnen veel artsen een voorbeeld aan nemen. Een pootje van Charlie voor jullie! Groetjes Janine Witsmeer

Corrie Huismann

5

Zeer lieve zorgzaam mensen mij chihuahua is overleden door haar hartje moesten we ons Rosa laten inslapen we zullen er nooit vergeten dit is zo fijn respect word je geholpen dieren staan echt op 1 dat hoor ook zo beste mensen allemaal bedankt voor de goede zorgen van onze lieve Rosa bedankt voor alles

George van vugt

5

Ik wil graag mijn oprechte dankbaarheid uiten voor de uitstekende zorg die mijn hond Guusje, heeft ontvangen tijdens haar recente verblijf bij jullie ziekenhuis. Jullie expertise en zorgzaamheid waren duidelijk zichtbaar in elke interactie die we hadden ( appjes, dagelijkse bellen) om ons op de hoogte te houden van Guusjes voortgang. Dankzij jullie inspanning,uitstekende zorg en betrokkenheid herstelt Guusje goed. Dank aan het hele team!!

Gebaseerd op recensies van Google

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open

Medewerkers

Jiske I'Ami

Dierenarts Specialist

Jiske I'Ami

Anesthesiologie

Jiske l’Ami is bij Evidensia werkzaam als dierenarts-anesthesioloog. Ze is deel van het team in de operatiekamers van Evidensia Dierenziekenhuis Nieuwegein, om er hoogwaardige zorg te leveren als uw dier een anesthesie of sedatie (roesje) nodig heeft voor een operatie of voor een CT. Op deze manier kunnen ook de patiënten met een hoger anesthesierisico wegens hun leeftijd of een specifiek probleem aan bijvoorbeeld hart, nieren of lever zo veilig mogelijk behandeld worden. Jiske heeft ruim 11 jaar op de faculteit diergeneeskunde in Utrecht gewerkt als anesthesist. Zij heeft daar haar opleiding tot specialist veterinaire anesthesiologie doorlopen en het Europees specialistenexamen inmiddels voor de helft behaald. In haar vrije tijd is ze het liefst veel buiten, weer of geen weer. Met twee jonge kinderen, een hond en twee paarden is daar ook altijd genoeg te doen en te beleven.
Lees meer over Jiske
Rosalie Lotstra

Dierenarts

Rosalie Lotstra

Anesthesiologie, Spoed & Opname

Rosalie Lotstra is werkzaam in zowel het team anesthesie, als het spoed- en opnameteam. Haar interesse ligt bij de “acute zorg”, omdat ze veel uitdaging en voldoening haalt uit het helpen van dieren die ernstig ziek zijn en/of een operatie nodig hebben. Ook het uitstekende teamwork dat voor deze zorg nodig is, past haar goed.  Rosalie werkte een aantal jaar bij verschillende verwijsklinieken en de Universiteitskliniek in Utrecht, waar ze naast brede patiëntenzorg ook onderwijs voor studenten diergeneeskunde verzorgde.  In haar vrije tijd maakt ze graag mooie actieve reizen en onderneemt ze leuke dingen met vrienden en partner.
Lees meer over Rosalie
Marjolein den Toom

Dierenarts Specialist Dip. ECVIM-CA

Marjolein den Toom

Cardiologie

Marjolein den Toom studeerde af als dierenarts aan de Universiteit van Utrecht in 2005. Na ruim 4 jaar werkzaam geweest te zijn in de praktijk keerde ze terug naar de faculteit Diergeneeskunde in Utrecht. Hier doorliep ze een algemeen roulantschap en haar specialistenopleiding tot cardioloog, om deze in 2018 met goed gevolg af te ronden. Vanaf juni 2019 werkt ze als specialist cardioloog (EBVS, Europees Veterinair Specialist cardiologie gezelschapsdieren) bij de spoed- en verwijskliniek van Evidensia te Nieuwegein. Haar onderzoeks- en interessegebied omvat o.a. hypertrofische cardiomyopathie (HCM) bij de kat en aangeboren hartaandoeningen en pulmonale hypertensie bij de hond. Haar werk in de praktijk zal ze blijven combineren met haar onderzoek naar de (genetische) achtergrond van aangeboren hartaandoeningen, in samenwerking met onderzoekers van de faculteit diergeneeskunde. Hiernaast verzorgt ze tevens regelmatig lezingen en cursussen voor dierenartsen en paraveterinairen.
Lees meer over Marjolein
Dinand Favier

Dierenarts Specialist in opleiding

Dinand Favier

Cardiologie & Echografie

Dinand Favier specialist cardiologie in opleiding (ECVIM-CA) Na te zijn opgegroeid in het Zeeuwse Goes is Dinand in 2000 begonnen aan de studie diergeneeskunde te Utrecht en in 2006 afgestudeerd met de differentiatie gezelschapsdieren. Zijn meeste dienstjaren na afstuderen heeft hij gewerkt in een grotere kliniek met als kerntaken de echografie en de internistische en cardiologische zorg. Sinds juni 2019 heeft hij zich binnen Evidensia Dierenziekenhuis Nieuwegein verder gefocust op de disciplines echografie en cardiologie. Gezien zijn grote interesse in de cardiologie is hij in 2019 gestart met een Mastertraject Cardiologie via de European School of Advanced Veterinary Studies aan de Universiteit van Luxemburg. Zijn gepassioneerde weg binnen de cardiologie heeft er vervolgens toe geleid dat hij in juni 2022 met een 3-jarig traject heeft mogen starten tot Europees erkend veterinair specialist cardiologie. In het kader van dit traject zal hij, naast zijn werkzaamheden in Nieuwegein, ook één dag per week werkzaam zijn binnen de cardiologie afdeling van de universiteitskliniek in Utrecht.
Lees meer over Dinand
Onze medewerkers