Evidensia Dierenziekenhuis Nieuwegein

Evidensia Dierenziekenhuis Nieuwegein

Vandaag: De hele dag open

Huisdiereigenaren

Wat is een verwijzing?

In heel Europa, ook in Nederland, wordt het systeem van doorverwijzingen binnen de diergeneeskunde steeds gebruikelijker. Hierbij kan je eigen dierenarts complexere gevallen doorverwijzen naar een collega met meer specifieke kennis of specialisatie. Een dierenziekenhuis biedt geavanceerde diagnostische en behandelingsmogelijkheden die wellicht niet beschikbaar zijn bij reguliere dierenartsen ("de eerste lijn"). Ons dierenziekenhuis is 24/7 open voor spoedgevallen en onze opgenomen dieren worden continu verzorgd door ons gespecialiseerde opnameteam.

Afspraak maken

Verwijszorg

Voor bepaalde afdelingen bieden we de mogelijkheid om via ons online afsprakentool een consult of vervolgconsult in te plannen. Als de gewenste afdeling niet beschikbaar is in het tool, kunt u een afspraak maken via uw eigen dierenarts.

Spoedzorg

Als uw eigen dierenarts open is verzoeken wij u om hen eerst te bellen. Mochten zij geen plek hebben dan kan uw dierenartsen of uzelf direct contact met ons opnemen. Heeft uw huisdier spoedeisende hulp nodig en is uw eigen dierenarts gesloten? Bel dan direct naar 030 - 202 70 70.

Intakeconsult – eerste afspraak

Wat neemt u mee

Voordat u uw afspraak heeft, hebben wij contact gehad met uw eigen dierenarts, tenzij het een spoedgeval buiten openingstijden betreft. Vaak hebben we dan al een patiëntenkaart ontvangen, waarop de meeste gegevens van u en uw huisdier al in ons systeem zijn genoteerd. Bij aankomst zal onze receptioniste, dierenarts of paraveterinair (afhankelijk van het tijdstip) u ontvangen en de gegevens van u en uw huisdier met u doornemen. Om zoveel mogelijk informatie over uw huisdier te verkrijgen, is het fijn als een eigenaar/verzorger meekomt, zowel voor als tijdens het consult.

Nuchter

We vragen u om uw huisdier de laatste 8 uur voorafgaand aan de afspraak nuchter te houden, tenzij dit om medische redenen niet verantwoord is. Water is wel toegestaan, tenzij er een endoscopische ingreep gepland staat; in dat geval mag uw huisdier 4 uur voorafgaand aan de afspraak niet meer drinken. Vasten is nodig omdat uw huisdier mogelijk sedatie of anesthesie zal ondergaan, bijvoorbeeld voor echografie, röntgen/CT of een operatie. Bovendien zijn de bloeduitslagen van het bloed dat op de dag van de afspraak wordt afgenomen betrouwbaarder als uw huisdier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Controleer dan bij ons of deze voor de afspraak kunnen worden gegeven. Bij het maken van een verwijsafspraak ontvangt u altijd een afspraakbevestiging per e-mail, waarin bovenstaande informatie is aangepast op uw huisdier.

Betaling

De verwachte kosten worden vooraf met u besproken. We willen u erop wijzen dat we niet werken op rekening. Betaling wordt vriendelijk verzocht direct na het consult of de ingreep bij de balie te voldoen, via pin, contant of creditcard.

Terugkoppeling naar eigen dierenarts

Na onze behandeling worden de patiëntenkaart en eventuele vervolgbehandelingen spoedig teruggekoppeld aan uw eigen dierenarts.

Vervolgtraject – behandeling of operatie

Vacht scheren

Het kan nodig zijn om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bijvoorbeeld bloed af te kunnen nemen. Daarnaast kan het scheren van uw huisdier nodig zijn voor een echografie (bijvoorbeeld van het hart of de buik) of bij een operatie. Het haar groeit over het algemeen snel terug.

Tips tijdens het wachten

Op 5 minuten rijden afstand bevindt zich winkelcentrum City Plaza, waar u kunt genieten van een hapje, winkels kunt bezoeken en zelfs een wandeling kunt maken. Een andere optie is Hajé, op slechts 3 minuten rijden afstand, waar u ook kunt eten en wandelen. City Plaza is ook bereikbaar met de bus.

Opname bezoeken

Na telefonisch overleg met ons spoed- en opnameteam is het mogelijk om uw huisdier te bezoeken tijdens de opname. We willen u er echter op wijzen dat er mogelijk slechts een beperkt aantal mensen toegestaan is. We vragen u vriendelijk om niet zonder afspraak langs te komen. Het kan voorkomen dat het beter is om het bezoek uit te stellen vanwege het welzijn van het huisdier.

Quarantaine

In het algemeen is het niet mogelijk om uw huisdier in quarantaine te bezoeken vanwege besmettelijke aandoeningen. Eigenaren worden dagelijks op de hoogte gehouden en zodra bezoek mogelijk is, wordt dit telefonisch besproken met het spoed- en opnameteam.

Updates

In de ochtend ontvangt u een WhatsApp-bericht van een paraveterinair met een update over de situatie (geen diagnostiek en behandelplan). Tussen 12 en 16 uur neemt de opnamearts contact met u op om alles door te spreken. U hoeft ons dus zelf niet te bellen. Het is belangrijk dat u uw mobiele nummer bij ons achterlaat en de telefoon te allen tijde bij u heeft.

Nazorg

Bij het ontslag bespreken we alle nazorg en geven we u instructies met betrekking tot bijvoorbeeld medicatie, dieet en beweging. In het geval van een operatie informeren we u ook over bijvoorbeeld de benodigde wondzorg. Daarnaast stellen we uw eigen dierenarts volledig op de hoogte.

Verwijzing beeldvorming

Het is mogelijk dat u alleen voor beeldvorming bent doorverwezen naar ons dierenziekenhuis:

Echografie

Echografie is een beeldvormend onderzoek waarbij geluidsgolven worden gebruikt. Deze geluidsgolven, hoewel niet hoorbaar, worden het lichaam ingebracht met behulp van een scanner die tegen de huid wordt gehouden. De organen weerkaatsen dit geluid, waardoor een beeld op het echoapparaat wordt gevormd. Hierdoor kunnen we een indruk krijgen van hoe de organen in de buik van uw dier eruitzien. Uw huisdier mag 12 uur voorafgaand aan de echo niet meer eten, zodat we een beter beeld van de organen kunnen krijgen. Drinken is wel toegestaan. Laat uw huisdier 2 uur voor het onderzoek niet meer plassen, omdat we minder informatie verkrijgen wanneer de blaas leeg is. Ook het afnemen van steriele urine (indien nodig) is niet mogelijk wanneer de blaas leeg is.

Een medewerker van de polikliniek zal uw huisdier ophalen uit de wachtkamer. Helaas kunt u zelf niet bij de echo aanwezig zijn. Tijdens het onderzoek moet uw huisdier op zijn/haar rug liggen. De buik van uw huisdier wordt ruim geschoren, waarna een echo gel wordt aangebracht op de geschoren plek en de echografie kan beginnen. Het totale onderzoek (voorbereiding - echografie - uitleg) duurt circa 30 - 45 minuten.

Na het onderzoek wordt de gel verwijderd. Er kan wat gel achterblijven, wat uw huisdier soms oplikt; dit is niet schadelijk. De echografist zal na de echo kort de bevindingen met u bespreken. Daarna ontvangt uw eigen dierenarts een verslag van ons met alle echografische bevindingen. Op basis hiervan zullen zij een behandelplan voor uw huisdier opstellen.

CT

Wanneer u alleen voor een CT-scan bent doorgestuurd hebben wij voorafgaand aan de afspraak contact gehad met uw dierenarts over de wensen voor de CT-scan. Wij hebben ook de patiëntenkaart van uw huisdier ontvangen en hierdoor weten wij of er bijzonderheden zijn waarmee wij rekening moeten houden. Wanneer uw eigen dierenarts (vaak in overleg met u) heeft aangegeven geen consult voorafgaande aan de CT-scan te wensen, zal uw huisdier enkel een korte extra check krijgen. Hierbij worden o.a. hart en longen beluisterd. Dit omdat uw huisdier onder narcose zal moeten voor de CT-scan. De CT-scan wordt door een radioloog beoordeeld en zal daarna doorgestuurd worden naar uw dierenarts, tenzij uw dierenarts heeft aangegeven dat wij de uitslag met u mogen bespreken. Houdt er rekening mee dat dit mogelijk niet dezelfde dag is. U kunt zelf niet aanwezig zijn bij de extra check vooraf en de CT-scan zelf. Wanneer er een afspraak voor uw huisdier is gemaakt krijgt u een bevestigingsmail met informatie.

Dierenartsenspoedpost

Op zaterdag en zondag is onze dierenartsenspoedpost geopend, gevestigd in ons eigen Dierenziekenhuis. Op deze spoedpost zijn dierenartsen aanwezig die normaal gesproken werken in eerstelijns dierenklinieken in de regio en die hun spoedzorg buiten openingstijden aan ons hebben toevertrouwd. Het kan dus voorkomen dat u uw eigen dierenarts treft! De dierenartsenspoedpost biedt hulp aan dieren waarbij geen spoedeisende hulp noodzakelijk is, maar waarbij de zorg niet kan wachten tot uw eigen dierenarts weer beschikbaar is. Denk hierbij aan kleine wonden, oorontsteking, brakende hond of kat, enzovoort. Voor spoedeisende hulp wordt u doorverwezen naar ons spoed- en opnameteam van het Dierenziekenhuis.


Blijf op de hoogte

Onze recensies

Bekijk mijn ervaringen

5

We zijn enorm goed geholpen. Helaas hebben we ons hondje moeten in laten slapen. De arts was zo enorm begripvol en mee levend. Hij nam echt de tijd voor ons. En na der hand kregen we nog een hand geschreven kaartje met medeleven hoe lief is dat. Dikke pluim voor jullie en bedankt voor de goedezorgen voor Dana.

Daniëlle Verhoef

5

Deze week hier in de kliniek Nieuwegein geweest na overleg met Evi Hilversum voor onze hond Alex die een heftige darmontsteking bleek te hebben. Ze hebben hem supergoed onderzocht en geholpen. Alles gecheckt in overleg en kosten vooraf duidelijk en hier hadden we ook zelf regie in. Heel fijn was ook de duidelijke en menselijke communicatie. Het welzijn van de hond stond echt op 1, ook omdat hij erg bang is voor de dierenarts. Onze vriend is nu gelukkig goed herstellende en gaat per dag vooruit.

E H

5

Heel fijn dierenziekenhuis. Medewerkers erg transparant over de kosten behorende bij de behandeling die gegeven wordt. Laten je geheel vrij om een beslissing te nemen en denken mee met een eventueel alternatief. Onze oude (niet zo kleine) kater kwam hier vanwege een ontdekte blaaskanker. Dachten dat het afgelopen zaak was gezien het niet operabel is. Veel duidelijke uitleg gehad over de opties van dr. Roos. We hebben besloten om eenmalig de behandeling te doen (fotodynamische therapie) en te kijken per behandeling of het aanslaat en of we het doorzetten, zeker gezien zijn leeftijd (bijna 19) is comfortabel zijn eerste prioriteit. Ja kosten zijn hoog maar als je bekijkt hoeveel specialistische artsen bezig zijn met jouw dier, medicatie, apparatuur, dagopname etc is het voor ons zeker acceptabel. Wij hopen dat de behandeling aanslaat en kijken ahd verder. Voor nu alleen maar positief!

Cig

5

Lilo ( die vooraan zit ) zou gecastreerd worden en werd een ruis geconstateerd. Bij de Evedensia terecht gekomen en wat ben ik fijn geholpen. Mannelijke arts ben de naam vergeten ook super kalmerend, en goeie uitleg, zorg en vriendelijk. Bleek dus niks aan de hand te zijn. Prijzig is het wel maar, een huisdier is eenmaal prijzig en je hebt het niet voor t kiezen voor ziek of gezond zijn.. Ook lekker gecastreerd en maakt het heel goed. Dankjewel!!

Gebaseerd op recensies van Google

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open