Evidensia Dierenziekenhuis Arnhem

Evidensia Dierenziekenhuis Arnhem

Vandaag: De hele dag open

Uw bezoek

Wat is een verwijzing?

Binnen heel Europa is het steeds normaler geworden om huisdieren door te verwijzen naar tweedelijns klinieken of dierenziekenhuizen. Uw dierenarts kan uw huisdier doorverwijzen naar een dierenarts die kennis heeft van een specifieke discipline of daarin gespecialiseerd is. Ook worden huisdieren doorverwezen als er bepaalde behandelingen niet mogelijk zijn in de ‘eerste lijn’ of niet de apparatuur hiervoor in huis hebben. Ons dierenziekenhuis is 24/7 open voor spoed en wordt 24/7 bemand door een team van dierenartsen en paraveterinairen.

Verwijsproces

Alleen door een verwijzing van uw eigen dierenarts kunt u bij Evidensia Dierenziekenhuis Arnhem terecht voor specialistische tweedelijns zorg. Nadat uw dierenarts de verwijzing aan ons heeft doorgegeven, ontvangt u van ons een bevestigingsmail. Binnen 2 à 3 werkdagen nemen wij contact met u op om een afspraak op de poli van ons ziekenhuis in te plannen.

Waarom EDZ Arnhem?

Wij zijn een klantvriendelijke spoed- en verwijskliniek voor gezelschapsdieren gelegen in de provincie Gelderland. De spoedkliniek staat 24/7 klaar voor spoedpatiënten van bij ons aangesloten dierenartspraktijken. Is er spoed buiten openingstijden van uw eigen dierenarts? U kunt dan direct contact met ons opnemen. Tijdens deze uren verwijst uw eigen dierenarts u door naar ons. Uw dierenarts kan patiënten doorverwijzen naar onze verwijskliniek voor verschillende disciplines en bijbehorende diagnostiek/behandeling.

Ons dierenziekenhuis bestaat uit een team van Europees specialisten, gedifferentieerde dierenartsen, dierenartsen en hoogopgeleide paraveterinairen. Ons team volgt nascholingen en geven deze ook aan andere dierenartsen. Ons dierenziekenhuis heeft een groot aanbod aan diagnostische apparatuur zoals een laboratorium, echografie, endoscopie, MRI en CT. Onze paraveterinairen staan paraat om zowel zorg aan huisdieren aan te bieden als aan huisdiereigenaren. Wij vinden het belangrijk dat kwaliteit voorop staat, samen met liefde voor dieren en hoogstaande service.

U kunt ons dierenziekenhuis zowel met openbaar vervoer als met de auto bereiken (bushalte Delta, lijn 12 Richting IJsseloord 2). Ons dierenziekenhuis ligt aan de N325 waardoor u het makkelijk kunt bereiken.

In een aantal gevallen is het mogelijk dat u van de dierenambulance in uw regio gebruik kan maken. Daarvoor moet u zelf contact met hen opnemen.

Onze verwijskliniek werkt enkel op verwijzing van uw dierenarts.

Voorbereiding

Voorafgaand aan een afspraak geven we aan of uw huisdier nuchter moet zijn. Dat houdt in dat uw huisdier 12 of 6 uur voorafgaand aan een ingreep geen eten mag hebben. Water is dan wel toegestaan, behalve bij een endoscopische ingreep. Voor o.a. konijnen geldt een uitzondering, zij mogen niet nuchter gehouden worden. Bespreek dit met het maken van de afspraak.

Waarom nuchter?

Uw huisdier kan mogelijk een sedatie of anesthesie krijgen of kan er bloed worden afgenomen. Bloedonderzoeken zijn betrouwbaarder als uw huisdier nuchter is. Als uw huisdier medicatie gebruikt kunt u het beste contact met ons opnemen om te bespreken wat wel of niet gegeven kan worden.

Bent u verhinderd?

Dit kan gebeuren, u kunt uw afspraak dan ook kosteloos annuleren als u deze minimaal 24 uur van te voren afzegt. Binnen 24 uur zijn wij genoodzaakt om de geboekte tijd in rekening te brengen, ongeacht de reden.

Dierenpaspoort

Vergeet het dierenpaspoort van uw huisdier niet mee te nemen naar uw afspraak bij ons dierenziekenhuis in Arnhem.

Tijdens uw verblijf

Is het geen spoedgeval? Dan hebben wij van tevoren contact gehad met uw verwijzend dierenarts, deze stuurt een patiëntendossier toe. Uw huisdier gegevens staan dan ook alvast in ons systeem. Onze dierenartsen of paraveterinairen nemen deze gegevens ter controle met u door en stellen aanvullende vragen. Wij raden aan om de voornaamste verzorger mee te nemen. Met de beschikbare informatie stellen wij dan ook een behandelplan of onderzoeksplan op en proberen een zo nauwkeurig mogelijke kostenindicatie te geven.

Het is mogelijk dat wij uw huisdier voor verdere onderzoeken op moeten nemen als we het niet in korte tijd kunnen inplannen. Wij bieden zowel basic, medium als high care opnamemogelijkheden aan voor zowel hond als kat. Wij zorgen dan ook voor een mandje, deken en voeding. Onze opnamehokken hebben geen tralies maar bestaan uit doorzichtig glas om zo het dier te kunnen monitoren. Ook kunnen we hiermee de temperatuur en licht instellen. Krijgt uw huisdier een speciaal dieet/voeding? Neem dit mee naar ons dierenziekenhuis. Onze opname is 24/7 bemand.

Onze dierenartsen proberen zich zoveel mogelijk aan de afgesproken tijden te houden waarop ze dagelijks met u contact opnemen. Soms zijn er echter spoedgevallen die ervoor zorgen dat afspraken iets uitlopen of later beginnen. We proberen natuurlijk te allen tijde vertraging tot het minimum te beperken.

Wordt mijn huisdier geschoren?

Vaak kan dit voorkomen als wij bijv. bloed moeten afnemen. Er wordt vacht weggeschoren bij de poot of hals van uw huisdier. Wij scheren uw huisdier ook bij maken van een echo (hart of buik) en bij operaties. De vacht groeit vrij snel terug.

Kan ik bellen als mijn huisdier in de opname verblijft?

U hoeft ons niet te bellen. Onze dierenarts van dienst belt u nadat de ochtendronde is afgerond. Vaak is dit in de ochtend zelf. Eerst bellen wij huisdiereigenaren van ernstig zieke patiënten. Mocht na de ochtend de situatie van de gezondheid van uw huisdier veranderen, dan nemen wij uiteraard weer contact met u op! Wij raden u aan om uw mobiele telefoonnummer achter te laten en deze bij u te houden.

Kan ik op bezoek komen?

In overleg met de dierenarts kun u zowel doordeweeks als in de weekenden op bezoek komen.

Betaling

Wij bespreken de verwachte kosten van te voren met u door en wij proberen een zo nauwkeurig mogelijke indicatie te geven. Wij werken niet op rekening. U kunt bij ons pinnen of contant afrekenen, u dient de kosten direct te betalen. In een aantal situaties vragen wij een aanbetaling.

Prijzen in het dierenziekenhuis

Onze prijzen verschillen met die van uw dierenarts, zoals bij een huisarts en een specialist in het ziekenhuis. Dit heeft verschillende redenen:

Personeel

We werken met een groot team van gespecialiseerde en gedifferentieerde dierenartsen, paraveterinairen en dierverzorgers. 

Faciliteiten

We maken gebruik van moderne apparatuur zoals CT-scan, MRI en echografie net zoals een ziekenhuis voor mensen. Ook werken we met hoge eisen rondom kwaliteit en hygiëne.

24/7 aanwezig

Ons dierenziekenhuis is 24/7 geopend. Wanneer uw eigen dierenarts gesloten is staat ons team van spoed- en opname dierenartsen, paraveterinairen en dierverzorgers klaar om uw huisdier te helpen en de benodigde medicatie aan uw huisdier voor te schrijven.

DOWNLOAD DE INFOGRAPHIC

Informatie bijsluiters

In ons dierenziekenhuis schrijven wij medicijnen voor bij bepaalde aandoeningen of bij chirurgische ingrepen. Vaak zit er een bijsluiter bij de medicatie inbegrepen. Mocht er een bijsluiter ontbreken of u wilt meer informatie over de werking van het middel dan kunt u kijken op de website van de Diergeneesmiddeleninformatiebank.  

WWW.DIERGENEESMIDDELENINFORMATIEBANK.NL

Heeft u naar aanleiding van de informatie op de website vragen of wilt u advies? Dan bent u uiteraard van harte welkom op contact met ons op te nemen.  

Onze recensies

Rebecca Jongkees

5

Super goed en snel geholpen toen mijn hond plots klachten ten gevolge van meningitis ontwikkelde. Op het moment dat ik belde voor een afspraak, was ik aardig geëmotioneerd, maar ik werd meteen heel serieus genomen en goed en vriendelijk geholpen. Ik kon dezelfde dag nog terecht en er werd niet moeilijk gedaan toen ik door het verkeer wat later arriveerde. Heel veel dank aan het team van EDZ Arnhem en in bijzonder het team neurologie, het herstel zal nog even duren, maar ik heb mijn vrolijke hond weer terug!

Miranda Aalders

5

Ik heb ze moeten bellen in de avonduren voor mijn kat.Heel aardig geholpen zo wel door de telefoon als ter plekken.Ze zeiden precies wat ze gingen doen en wat de kosten er van waren super fijne ervaring 👍.Op de foto was ze al weer thuis

Donna Pandorres

4

Onze pup moest met spoed braakmiddel krijgen in de vroege ochtenduren. We konden er binnen half uurtje terecht en werden heel goed opgevangen. Vriendelijke dames aan de telefoon gehad en er werd mij eerlijk en voorafgaand aangekondigd wat de prijs zou worden - zonder dat ik er naar vroeg. Dat vond ik toch wel heel fijn om te weten, gezien het behoorlijk prijzig was. Dit ook als enige reden dat ik 4 sterren geef ipv 5. De dame bij de receptie was heel behulpzaam en heeft ons goed op weg geholpen en goed voor onze hondje gezorgd. De dierenarts heeft ook goed meegedacht en naar ons geluisterd. Binnen 10 min was de hele fiasco weer over en onze lieve pup mocht weer vrolijk mee naar huis.

Melanie Rigter

5

Nadat onze Jack Russel plotseling epileptische aanvallen kreeg werden we door onze eigen dierenarts doorverwezen naar Evidensia, we konden direct de volgende ochtend al terecht. Wat heel erg fijn was aangezien de nacht heftig was met meerdere aanvallen. Zelfs 's nachts nog even telefonisch contact gehad met Evidensia voor advies, heel fijn dat dat kan. Vanmorgen dus de fysieke afspraak gehad en zo ontzettend fijn geholpen door neuroloog Paul Mandigers. Hij nam echt de tijd voor ons, luisterde goed en bracht zo'n fijne rust voor onze hond die normaliter extreem bang is voor de dierenarts en dit dan uit in agressief gedrag. Het beleid/plan omtrent de epileptische klachten is echt afgestemd op het karakter van onze hond i.p.v. standaard procedures te volgen. Vanaf vandaag gestart met medicatie voor epilepsie, hopelijk slaat het aan. Voor nu in ieder geval met een goed en vertrouwd gevoel weg gegaan. Door alle aanwezige medewerkers heel vriendelijk en fijn geholpen. En zelfs geen nare ervaring voor onze hond. Zeer tevreden.

Gebaseerd op recensies van Google

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open

Medewerkers

Hugo van Oostrom

Dierenarts Specialist Dipl. EBVS

Hugo van Oostrom

Anesthesiologie

Binnen de diergeneeskunde heb ik de allermooiste baan, het op een veilige manier in slaap maken van patiënten, ze op het gewenste moment weer wakker laten worden, en zorgen dat ze zo min mogelijk, of liever nog, geen pijn hebben. Hiermee zet ik mij in om twee van de grootste zorgen van patiënteigenaren weg te nemen, namelijk de angst dat hun dier pijn heeft, of niet goed uit de narcose komt. Ondanks dat we als beroepsgroep best stappen maken, moet het zogenaamde anesthesie risico binnen de diergeneeskunde nog een heel eind naar beneden. Dat laatste kunnen we alleen bereiken door mensen op te leiden in het geven van betere en veiligere anesthesie. Dit laatste is een andere taak waarmee ik mij binnen IVC Evidensia Nederland bezighoud. Er is veel werk te verzetten om op het gebied van anesthesie een inhaalslag te maken en tegelijkertijd mee te groeien met nieuwe ontwikkelingen om patiënten door steeds verder gaande en meer geavanceerde operaties en andere procedures te kunnen loodsen. Deze uitdaging ga ik met vol enthousiasme aan!
Lees meer over Hugo
Bella Janssen

Paraveterinair

Bella Janssen

Anesthesiologie

Sietske Kranendonk

Dierenarts

Sietske Kranendonk

Cardiologie en Pulmonologie

Informatie volgt. 
Lees meer over Sietske
Willemijn Hoorntje

Dierenarts Specialist

Willemijn Hoorntje

Chirurgie (Orthopedie en Weke delen)

Informatie volgt.
Lees meer over Willemijn
Onze medewerkers