Evidensia Dierenziekenhuis Het Noorden

Evidensia Dierenziekenhuis Het Noorden

24/7 Spoedkliniek geopend

Verwijskliniek

Indien uw patiënt tweedelijns zorg nodig heeft, staan wij voor u en uw cliënten klaar. U kunt naar ons doorverwijzen voor orthopedie, chirurgie en echografie. Iedere dierenarts kan naar ons doorverwijzen (dus niet alleen de regionaal aangesloten IVC Evidensia klinieken).

De samenwerking met uw praktijk is essentieel, zodat de patiënt in goede handen bij u terugkomt en als tevreden klant in uw kliniek blijft. In onze verwijskliniek richten we ons uitsluitend op tweedelijnszorg. Na onze behandeling worden direct de patiëntenkaart en eventuele vervolgbehandelingen teruggekoppeld zodat de patiënt snel door u kan worden opgevolgd.

Voor verwijzingen zijn we bereikbaar via info@edz‑hetnoorden.nl. We vragen dierenartsen vriendelijk ons zowel een beknopte verwijsbrief als het gehele dossier inclusief uitslagen en al het beeldmateriaal aan ons beschikbaar te stellen. Graag ontvangen we deze zaken zo spoedig mogelijk. Wilt u bij een verwijzing aangeven waarvoor u verwijst: een volledig onderzoek en behandeling of alleen een bepaalde modaliteit (waarna u zelf de behandeling weer overneemt)?

Bij voorkeur nemen wij vervolgens zelf contact op met de klant om een afspraak te maken. Wij zullen altijd zo spoedig mogelijk en maximaal binnen één werkdag contact met hen opnemen.

Wilt u liever telefonisch overleggen over een mogelijke verwijzing? Dan zijn we via 050 ‑ 205 01 60 van 08.00 tot 16.00 uur voor u bereikbaar. Voor het kosteloos overleg over orthopedische patiënten (incl. röntgenbeelden) of vragen over een patiënt omtrent medische beeldvorming zijn we via info@edz‑hetnoorden.nl of 050 ‑ 205 01 60 bereikbaar. U krijgt dan binnen korte tijd antwoord met indien mogelijk een kostenschatting en planningsvoorstel.

Ons verwijsbeleid in 6 stappen

1. Verwijzing via de dierenarts

Patiënt heeft tweedelijns zorg nodig voor orthopedie, chirurgie of diagnostische beeldvorming.

2. Dierenarts mailt de verwijzing naar info@edz-hetnoorden.nl 

Dierenarts mailt een beknopte verwijzing met relevante dossiergegevens inclusief uitslagen en al het beeldmateriaal vanuit Animana naar EDZ. Geeft hierbij aan voor welke discipline het betreft!

3. Soort verwijzing

Geef duidelijk in de mail aan waarvoor de verwijzing geldt; een volledig onderzoek en behandeling of alleen een bepaalde modaliteit waarna u zelf weer de behandeling overneemt?

4. EDZ Het Noorden neemt binnen één werkdag contact op met de cliënt

De mogelijkheden worden besproken. Na de (mogelijke) behandeling wordt de patiëntenkaart teruggekoppeld aan de praktijk, zodat patiënt snel opgevolgd kan worden. 

5. Streven naar optimale samenwerking en communicatie!

Samenwerking blijft van cruciaal belang voor zowel patiënt, cliënt als collega's onder elkaar.

6. Dierenarts wil overleg?

Wilt u als dierenarts graag kosteloos overleg? Dit kan via info@edz-hetnoorden.nl of 050 - 205 01 60. U krijgt binnen korte tijd antwoord met indien mogelijk een kostenschatting en planningsvoorstel. 

Onze recensies

stephanie grigo

4

2x geweest, fijne sfeer. Dierenarts Gert heeft onze Freggle een kans gegeven met medicatie. Helaas hebben we uiteindelijk toch de keuze moeten maken om hem te laten inslapen. Gert is een kundig rustige man en we kijken positief terug op dit consult. De 4 sterren en geen 5 is puur gebasseerd op het kostenplaatje. Fijne praktijk! Oja... Dobby... 🤭 we hebben er erg om moeten lachen... we wensen onze Dobby een prachtige reis🐾

Jeroen Rebergen

5

Net mijn hond weer thuis na een spoedopname afgelopen vrijdagavond laat. Door goed en snel handelen van mijn eigen dierenarts hier terecht gekomen/doorverwezen. Ging erheen met nog ontspannen houding dat we echo gingen maken en dat werd direct operatie. Gezwel/kanker milt en die 'lekte', die moest er dus uit. Tussen 0.00 en 0.30 uur de operatie in, 1.00 uur werd ik al door assistent gebeld dat 1e beeld mooi was en om 2.00 gebeld na afloop operatie met uitgebreide info van arts. Volgende ochtend gebeld, die middag weer. Helaas daarna door drukte en spoedgevallen is middag/avond status niet gelukt, maar volgende ochtend wederom contact en mocht ik haar halen. Ik heb geen andere woorden dan 'dank voor alles!!'. Fijn contact, helder en duidelijk, goede zorgen en kan ik niet oordelen, maar iedereen lijkt mij super bekwaam! Prijs: het wordt hier in de reviews een aantal keren benoemd en ook ik wist niet wat voor bedrag ik mocht verwachten. Werd voor de operatie duidelijk gecommuniceerd. Begrijp mij goed, ik heb het echt niet breed, dus ik begrijp reacties, maar op mijn hond zit geen prijs. Al moet ik een nier verkopen! Dus ik zei ook meteen ja doen! Maar bedenk je, een 24/7 top faciliteit met zoveel kennis, kunde en apparatuur, dat is niet goedkoop. Tevens zijn wij als mensen denk ik verwend door de zorgverzekering. Meesten weten niet wat de zorgkosten zijn. Bedenk je dat een ziekenhuis voor mensen zo'n € 700,- per dag kost, en dan is er nog niks gedaan! Afweging wat je dier waard is is voor iedereen persoonlijk, en ook je eigen portemonnee. Maar ik vind het niet fair om deze kliniek weg te zetten als 'geldpikkers' of 'afzetters'. Zonder Evidensia had mijn hond het niet overleefd. Nog 1 tip voor Evidensia: de telefoon gaf mij in het weekend 2 opties; toets 1 voor vermoedelijke spoed en daarna 'wij zijn bereikbaar tijdens kantooruren. Ik miste een keuze voor mij als eigenaar met een dier in behandeling. Misschien kan daar over nagedacht worden?

Heleen

5

Afgelopen nacht hebben de mensen van Evidensia Dierenziekenhuis Het Noorden het leven van mijn witte herder Snow gered. Ze had een acute maagkanteling, een levensbedreigende situatie waarbij elke seconde telt. Dankzij het snelle en meedenkende handelen van Corrie konden we meteen terecht. Zij had direct contact opgenomen met de dierenarts in Dwingeloo, waar Snow al een infuus kreeg. Bij aankomst in de kliniek stond alles klaar. Met een team van vier hebben ze Snow langdurig geopereerd. Toen ze bijkwam uit de narcose mochten we meteen bij haar zijn – dat was zó waardevol. Dankzij de liefdevolle zorg van Mariska heeft Snow de nacht goed doorstaan. Mariska belde me zelfs in de ochtend om te vertellen hoe het gegaan was. Ik ben intens dankbaar voor de professionele, warme en doortastende zorg die Snow heeft ontvangen. Alles verliep snel, georganiseerd en met oprechte betrokkenheid. Wat een schitterende plek, met mensen die écht om dieren geven. Dank jullie wel, uit de grond van mijn hart.

Gebaseerd op recensies van Google

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open