Evidensia Dierenziekenhuis Het Noorden

Evidensia Dierenziekenhuis Het Noorden

24/7 Spoedkliniek geopend

Verwijskliniek

Indien uw patiënt tweedelijns zorg nodig heeft, staan wij voor u en uw cliënten klaar. U kunt naar ons doorverwijzen voor orthopedie, chirurgie en echografie. Iedere dierenarts kan naar ons doorverwijzen (dus niet alleen de regionaal aangesloten IVC Evidensia klinieken).

De samenwerking met uw praktijk is essentieel, zodat de patiënt in goede handen bij u terugkomt en als tevreden klant in uw kliniek blijft. In onze verwijskliniek richten we ons uitsluitend op tweedelijnszorg. Na onze behandeling worden direct de patiëntenkaart en eventuele vervolgbehandelingen teruggekoppeld zodat de patiënt snel door u kan worden opgevolgd.

Voor verwijzingen zijn we bereikbaar via info@edz‑hetnoorden.nl. We vragen dierenartsen vriendelijk ons zowel een beknopte verwijsbrief als het gehele dossier inclusief uitslagen en al het beeldmateriaal aan ons beschikbaar te stellen. Graag ontvangen we deze zaken zo spoedig mogelijk. Wilt u bij een verwijzing aangeven waarvoor u verwijst: een volledig onderzoek en behandeling of alleen een bepaalde modaliteit (waarna u zelf de behandeling weer overneemt)?

Bij voorkeur nemen wij vervolgens zelf contact op met de klant om een afspraak te maken. Wij zullen altijd zo spoedig mogelijk en maximaal binnen één werkdag contact met hen opnemen.

Wilt u liever telefonisch overleggen over een mogelijke verwijzing? Dan zijn we via 050 ‑ 205 01 60 van 08.00 tot 16.00 uur voor u bereikbaar. Voor het kosteloos overleg over orthopedische patiënten (incl. röntgenbeelden) of vragen over een patiënt omtrent medische beeldvorming zijn we via info@edz‑hetnoorden.nl of 050 ‑ 205 01 60 bereikbaar. U krijgt dan binnen korte tijd antwoord met indien mogelijk een kostenschatting en planningsvoorstel.

Ons verwijsbeleid in 6 stappen

1. Verwijzing via de dierenarts

Patiënt heeft tweedelijns zorg nodig voor orthopedie, chirurgie of diagnostische beeldvorming.

2. Dierenarts mailt de verwijzing naar info@edz-hetnoorden.nl 

Dierenarts mailt een beknopte verwijzing met relevante dossiergegevens inclusief uitslagen en al het beeldmateriaal vanuit Animana naar EDZ. Geeft hierbij aan voor welke discipline het betreft!

3. Soort verwijzing

Geef duidelijk in de mail aan waarvoor de verwijzing geldt; een volledig onderzoek en behandeling of alleen een bepaalde modaliteit waarna u zelf weer de behandeling overneemt?

4. EDZ Het Noorden neemt binnen één werkdag contact op met de cliënt

De mogelijkheden worden besproken. Na de (mogelijke) behandeling wordt de patiëntenkaart teruggekoppeld aan de praktijk, zodat patiënt snel opgevolgd kan worden. 

5. Streven naar optimale samenwerking en communicatie!

Samenwerking blijft van cruciaal belang voor zowel patiënt, cliënt als collega's onder elkaar.

6. Dierenarts wil overleg?

Wilt u als dierenarts graag kosteloos overleg? Dit kan via info@edz-hetnoorden.nl of 050 - 205 01 60. U krijgt binnen korte tijd antwoord met indien mogelijk een kostenschatting en planningsvoorstel. 

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open

Onze recensies

stefan vellinga

5

mijn hond macho kreeg een nekhernia en moest met spoed behandeld worden, ik had alle klinieken met een ct scan gebeld, niemand had tijd of zoiets....een aantal klinieken verder kwam ik bij deze terecht, en ze wilden mij wel inplannen voor die dag....later belde een meneer die uitlegde dat ik beter een mri kon laten maken in plaats van een ct scan....hij legde goed uit dat op een ct ze niet alles kunnen zien, op een mri wel en dan zou ik bij het maken van een ct scan die dik 1000 euro kost of meer, dat geld weggegooid hebben omdat het zinloos was....ik kwam later die dag bij een kliniek in den ham terecht waar ie uitstekend is geholpen. dit is een direct resultaat van de man en zijn uitleg, dus ik geef deze kliniek 5 sterren omdat mijn ervaring met teleoongesprekken, uitleg, toelichting hier goed zijn....goed meegedacht....

Anne Knegt

5

Op zondagavond zijn we bij Evidensia Dierenziekenhuis Het Noorden terechtgekomen via de spoedlijn. Vanaf het eerste moment voelde ik me gehoord en gesteund. Verschillende artsen namen de tijd om alles goed uit te leggen en toonden oprechte zorg en begrip voor zowel mijn kat als voor mij. Extra fijn was dat ik op elk moment kon bellen (al was het 5 uur 's ochtends of 22 uur 's avonds) of een afspraak maken om langs te komen. Ik kreeg steeds een uitgebreide en eerlijke update over mijn kat zijn toestand. De professionaliteit, empathie en betrokkenheid van het hele team hebben zowel mijn vriend als mij enorm geholpen. Helaas is onze kat niet beter te maken, maar hij kon niet in betere handen zijn dan bij jullie. Mocht het in de toekomst nodig zijn, zou ik hier zonder twijfel weer naartoe gaan. Echt een topteam!

stephanie grigo

4

2x geweest, fijne sfeer. Dierenarts Gert heeft onze Freggle een kans gegeven met medicatie. Helaas hebben we uiteindelijk toch de keuze moeten maken om hem te laten inslapen. Gert is een kundig rustige man en we kijken positief terug op dit consult. De 4 sterren en geen 5 is puur gebasseerd op het kostenplaatje. Fijne praktijk! Oja... Dobby... 🤭 we hebben er erg om moeten lachen... we wensen onze Dobby een prachtige reis🐾

Gebaseerd op recensies van Google