EDZ Den Haag

Evidensia Dierenziekenhuis Den Haag

Vandaag: 06:30 ­- 23:00

Huisdiereigenaren

Wat is een verwijzing?

Wanneer uw dierenarts niet verder komt in het ziekteproces van uw huisdier kan uw dierenarts u doorverwijzen naar ons dierenziekenhuis. Wij zijn hierin meer gespecialiseerd met meer mogelijkheden met betrekking tot diagnostische onderzoeken en behandelingen. U kunt dit vergelijken met de humaan huisarts die de basisbehandelingen uitvoert en wanneer zij niet verder komen u doorverwijzen naar een humaan ziekenhuis. In de verwijzing geeft uw dierenarts aan welke behandeling er uitgevoerd moet worden bij ons in het dierenziekenhuis welke wij dan verder oppakken.

Afspraak maken

U bent natuurlijk altijd van harte welkom in ons dierenziekenhuis in Den Haag. Voor een bezoek is een verwijzing van uw eigen dierenarts echter wel noodzakelijk. In het geval van spoed mag u direct telefonisch contact met ons opnemen. Voor het maken van een afspraak kunt u telefonisch contact opnemen, T. 070 – 206 09 00 of stuur een mail naar info@edz-denhaag.nl.

Spoed

Overdag / tijdens openingstijden van uw eigen dierenarts: wij adviseren u in het geval van spoed eerst contact op te nemen met uw eigen dierenarts.

Heeft uw huisdier spoedeisende hulp nodig en is uw eigen dierenarts gesloten? Bel direct: 070 ‑ 206 09 00

Intake consult (1e afspraak)

Wat neemt u mee

Bij binnenkomst vragen wij u om zich eerst te melden bij de balie. Bij de balie zal een van onze medewerkers uw gegevens met u doornemen en een aantal aanvullende vragen stellen. Vergeet niet het dierenpaspoort van uw huisdier mee te nemen. Wij maken gebruik van een gescheiden wachtruimte voor honden en katten. Wij vragen u uw hond in de wachtkamer te wegen, katten worden in de spreekkamer gewogen. Is uw huisdier verzekerd? Dan vragen wij u uw polisgegevens mee te nemen.

Nuchter

Wij vragen u uw huisdier voorafgaande aan uw afspraak vanaf middernacht niet te laten eten, tenzij dit medisch gezien niet verantwoord is. Voor toy rassen en jonge pups/kittens gelden andere adviezen, neem hiervoor telefonisch contact met ons op. Water mag wel gegeven worden.

Vasten is nodig omdat het dier een sedatie of anesthesie zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld voor het doen van echografie en/of röntgen/CT. Verder zijn de bloeduitslagen van het bloed dat die dag wordt afgenomen betrouwbaarder als uw dier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Neem dan telefonisch contact met ons op om te controleren of deze medicatie voor de afspraak gegeven kunnen worden. Bij een endoscopische ingreep mag water tot 4 uur voorafgaande aan uw afspraak.

Betaling

Betaling vindt na behandeling per pin, contant of creditcard plaats. Betalen op rekening is helaas niet mogelijk. Wij streven ernaar om altijd een zo goed mogelijke indicatie van de kosten te geven voorafgaand aan de behandeling. Bij een opname van uw huisdier wordt u elke dag op de hoogte gehouden van de gemaakte en de te verwachten kosten. Zo weet u altijd waar u aan toe bent bij het ophalen van uw huisdier.

Terugkoppeling naar eigen dierenarts (consult)

Na de behandeling wordt uw eigen dierenarts op de hoogte gebracht per mail van onze onderzoeken en verrichtingen. Bij opname ontvangt uw dierenarts dagelijks per mail een update over uw huisdier. Na ontslag uit ons dierenziekenhuis ontvangt uw dierenarts een complete verslaglegging van onze verrichtingen.

Vervolgtraject (behandeling/operatie)

Scheren vacht

Het is soms nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.

Tips tijdens het wachten

Ons dierenziekenhuis bevindt zich in de stad met in de nabijheid voldoende winkelgelegenheid op de Fahrenheitstraat en gelegenheden voor een hapje en drankje op het Goudenregenplein. Ook het centrum van de stad en het strand bevinden zich op een steenworp afstand.

Opname bezoeken

Ons dierenziekenhuis beschikt over een uitgebreide opnamefaciliteit voor zowel honden als katten. Deze is 24 uur per dag bemand door zowel dierenartsen, paraveterinairen en dierverzorgers. Uw huisdier is hiermee dag en nacht verzekerd van de beste zorg. Als uw huisdier ernstig ziek is, een uitgebreide behandeling nodig heeft of geobserveerd moet worden, kan uw dierenarts uw huisdier voor opname verwijzen. Ook kan tijdens een afspraak bij ons in het dierenziekenhuis geadviseerd worden om uw dier voor aanvullende zorg op te laten nemen. Het is mogelijk om uw dier op afspraak te bezoeken wanneer het bij ons verblijft.

Quarantaine

Ons dierenziekenhuis beschikt over een aparte quarantaine afdeling. Hier verblijven patiënten met een (mogelijk) besmettelijke aandoening. De behandeling en zorg is per patiënt verschillend, dit is afhankelijk van het ziektebeeld.

Updates

U wordt minimaal 1x per dag door de opname arts gebeld met een update over uw huisdier. Indien nodig zal onze opname arts vaker contact opnemen. Bijvoorbeeld voor overleg, het bespreken van uitslagen of om de toestand van uw dier te bespreken. Indien u het fijn vindt ontvangt u aan het einde van de dag een foto en/of filmpje van uw huisdier via Whatsapp.

Nazorg

Na sommige operaties zullen er controles plaatsvinden in ons dierenziekenhuis. Daarna dragen wij de zorg over aan uw eigen dierenarts. Uw dierenarts krijgt uiteraard ook een verslag van alle uitgevoerde onderzoeken en ingrepen.

Diagnostische beeldvorming verwijzing (echo/röntgen/CT)

Verwijzing

U bent doorverwezen naar de discipline diagnostische beeldvorming. Voorafgaand aan de afspraak ontvangen wij graag de complete patiëntenkaart met de reeds uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

Afhankelijk van het onderzoek waarvoor u bent doorverwezen, krijgt u van ons verdere uitleg en instructies over de voorbereidingen.

Terugkoppeling naar eigen dierenarts

Na de behandeling wordt uw eigen dierenarts op de hoogte gebracht per mail van onze onderzoeken en verrichtingen.

Dierenartsenspoedpost

Tijdens de spoeddiensten in ons ziekenhuis werken we zowel met dierenartsen uit ons eigen team als met dierenarts uit de omliggende regio. Dit werkt eigenlijk hetzelfde als een humane huisartsenpost. Het kan voorkomen dat u uw eigen dierenarts treft tijdens een spoeddienst in ons dierenziekenhuis.


Blijf op de hoogte

Onze recensies

Irene te Winkel

5

Heel fijne ervaring gehad met een spoedgeval van onze kat. We wisten dat we bij een goed georganiseerd team aan waren gekomen toen wij in paniek aankwamen en de receptioniste naar achteren rende met onze kat terwijl ze netjes aan de telefoon bleef. We werden regelmatig geupdate in de wachtruimte en nadat de spoed over was een update van de arts met de verwachte kosten. Kat is er weer helemaal bovenop gekomen door hun adequate handelen.

Ash

5

Beide keren dat ik contact heb gehad met Evidensia heb ik een hele fijne ervaring gehad. Afgelopen kerst kwam ik met mijn zieke kat en werd ik geholpen door de ontzettend aardige en kundige radioloog. Ze stelde zowel mij als mijn kat gerust. Clyde lag uiteindelijk luid snorrend en ontspannen op tafel terwijl zij zijn buik uitgebreid onderzocht. We hebben in de weken daarna nog enkele malen telefonisch contact gehad om te overleggen. Nu voelt mijn kat zich weer helemaal goed. Onlangs nogmaals telefonisch contact gehad met de spoeddienst vanwege vreemde klachten 's avonds. De arts dacht vlot mee en we besloten om het nog even aan te kijken; uiteindelijk was alles oké. Uiteraard kom ik hier liever niet, maar bij huisdiernood ben je bij Evidensia aan het juiste adres!

Bob van der Aar

4

Vriendelijk personeel en arts, geduldig, maar overtuigend dat inslapen beste optie was, hoe moeilijk ik het er ook mee had, waarschijnlijk zoals zovele. R.I.P Blue-eye. En nog bedankt voor kaartje.

Gebaseerd op recensies van Google

Openingstijden

  • Maandag
    06:30 ­- 23:00
  • Dinsdag
    06:30 ­- 23:00
  • Woensdag
    06:30 ­- 23:00
  • Donderdag
    06:30 ­- 23:00
  • Vrijdag
    06:30 ­- 23:00
  • Zaterdag
    06:30 ­- 23:00
  • Zondag
    06:30 ­- 23:00