Huisdiereigenaren
Afspraak maken
Wij werken uitsluitend op doorverwijzing van uw eigen dierenarts. U kunt ons 24/7 bereiken voor spoed. U belt ons vertrouwde nummer 0416 - 745 414 en we helpen u graag verder. Volgt u het keuzemenu en in geval van spoed kiest u optie 1 om met de spoedlijn doorverbonden te worden.
Intake consult (1e afspraak)
Wat neemt u mee
Bij binnenkomst vragen wij u om zich eerst te melden bij de balie. Bij de balie zal een van onze medewerkers uw gegevens met u doornemen en een aantal aanvullende vragen stellen. Vergeet niet het dierenpaspoort van uw huisdier mee te nemen. Wij vragen u uw hond in de wachtkamer te wegen, katten worden in de spreekkamer gewogen. Is uw huisdier verzekerd? Dan vragen wij u uw polis gegevens mee te nemen.
Nuchter
Wij vragen u uw huisdier vanaf de avond van tevoren (20.00 uur) niet te laten eten, tenzij dit medisch gezien niet verantwoord is. U w dier mag wel drinken, tenzij er een endoscopische ingreep gepland staat; dan 4 uur van tevoren geen drinken meer aanbieden. Vasten is nodig omdat het dier een sedatie of anesthesie zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld voor het doen van echografie en/of röntgen/CT/MRI. Verder zijn de bloeduitslagen van het bloed dat die dag wordt afgenomen meer betrouwbaar als uw dier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Check dan bij ons of deze voor de afspraak gegeven kunnen worden.
Betaling
De te verwachte kosten worden van tevoren met u besproken. Wij vragen u een verklaring te tekenen nadat de verwachte kosten met u besproken zijn en dat u bereid bent deze kosten op u te nemen. Wij werken niet op rekening. U dient de kosten direct te pinnen of contant af te rekenen. Creditcard betalingen zijn mogelijk. Wij nemen geen biljetten aan van 200 en 500 euro.
Terugkoppeling naar eigen dierenarts (consult)
Na de intake en evt. verdere onderzoeken/ behandelingen mailen wij het patiëntendossier van uw huisdier naar uw eigen dierenarts. Zo zijn zij van alles wat er gebeurd is op de hoogte.
Vervolgtraject (behandeling/operatie)
Scheren vacht
Het is vaak nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.
Tips tijdens het wachten
In Waalwijk en omgeving is van alles te doen. U kunt natuurlijk in het ziekenhuis blijven, maar het is ook mogelijk de omgeving te verkennen. Waalwijk heeft een flinke woonboulevard om rond te kijken. Of u kunt het schoenenmuseum bezoeken. Natuurlijk kunt u ook naar de Efteling, gelegen op 5 minuten afstand met de auto.
Voor de inwendige mens:
In Waalwijk centrum zijn er een aantal gelegenheden die wij u aanraden:
Of u gaat naar het wandelgebied de Loonse en Drunense duinen (op 3-5 minuten afstand met de auto)
- De Galgenwiel, ook voor fietsverhuur om de duinen te verkennen (2 minuten met de auto)
- Brasserie het genieten, ideaal als u kinderen mee heeft. Er is een indoor speelhal en outdoor waterspeeltuin
- De Roestelberg ligt naast de startplek voor de honden loslooproute: een rondje met de andere hond en dan nog even koffie op het terras (5 minuten met de auto).
Voor een snelle hap:
- McDonalds
- Kentucky Fried Chicken
- Lucky apple (all-in restaurant)
Opname bezoeken
U mag in overleg doordeweeks op bezoek komen. De mogelijkheden hangen af van de toestand van de patiënt, het karakter van de patiënt en de drukte op de werkvloer. Wij vragen u om met maximaal 2 personen te komen en het bezoek kort te houden (15-20 minuten). Tijdens het bezoek is er doorgaans geen mogelijkheid om de behandelend arts te spreken.
Quarantaine
Als uw huisdier bij ons in de quarantaine opgenomen is, kunt u ook dan in overleg op bezoek komen. Omdat we ervoor willen zorgen dat iedereen goed beschermd is tijdens een bezoek krijgt u van ons een schort met mouwen, handschoenen, mondkapje, haarnetje en slofjes voor over de schoenen aan. Zo kan u lekker knuffelen en samen zijn met uw huisdier, maar is het voor iedereen wel veilig.
Updates
U wordt door de opname arts gebeld nadat de ochtendronde is afgerond. We streven ernaar u zo spoedig mogelijk te bellen, soms is dit tussen de behandelingen door in de ochtend, maar kan ook later zijn.
Wij bellen u: u hoeft ons dus zelf niet te bellen.
Het is belangrijk om uw mobiele nummer bij ons achter te laten en de telefoon te allen tijde bij u te hebben.
Nazorg
We bespreken alle nazorg op moment van ontslag en zullen u instructies geven met betrekking tot bijvoorbeeld medicatie, dieet en beweging. In geval van een operatie zullen we u inlichten over de wondzorg die nodig is. Ook uw dierenarts wordt volledig op de hoogte gesteld.
Diagnostische beeldvorming verwijzing (echo / MRI / CT)
Verwijzing
Uw dierenarts kan via onze website bij het kopje verwijsformulier, het formulier online invullen. Daarbij is het voor ons fijn als meteen het patiëntendossier meegestuurd wordt. Zodra wij de verwijzing van uw dierenarts hebben ontvangen, zal de assistente van de poli echo/radiologie contact met u opnemen om een afspraak in te plannen.
Indien het een spoedecho betreft, is het advies om uw dierenarts naar ons te laten bellen.
Terugkoppeling naar eigen dierenarts
Na de echo of het radiologisch onderzoek mailen wij het verslag door naar uw eigen dierenarts. Zo zijn ze van alles op de hoogte.
Dierenartsenspoedpost
We werken samen met meerdere klinieken, dus het kan zijn dat u tijdens het weekend de dierenarts van uw eigen dierenkliniek ziet.
Blijf op de hoogte
Openingstijden
-
MaandagDe hele dag open
-
DinsdagDe hele dag open
-
WoensdagDe hele dag open
-
DonderdagDe hele dag open
-
VrijdagDe hele dag open
-
ZaterdagDe hele dag open
-
ZondagDe hele dag open