Evidensia Dierenziekenhuis Hart van Brabant

Evidensia Dierenziekenhuis Hart van Brabant

Huisdiereigenaren

Wat is een verwijzing?

In heel Europa en ook in Nederland is het systeem van diergeneeskundige doorverwijzingen steeds normaler geworden. Hierbij kan uw dierenarts meer gecompliceerde gevallen doorverwijzen aan een collega die meer specifieke kennis heeft of zelfs gespecialiseerd is. Een dierenziekenhuis heeft verschillende mogelijkheden tot meer gespecialiseerde diagnostiek en behandelingen die misschien niet voorhanden zijn in wat we noemen “de eerste lijn”.

Afspraak maken

Wij werken uitsluitend op doorverwijzing van uw eigen dierenarts. U kunt ons 24/7 bereiken voor spoed. U belt ons vertrouwde nummer 0416 - 745 414 en we helpen u graag verder. Volgt u het keuzemenu en in geval van spoed kiest u optie 1 om met de spoedlijn doorverbonden te worden.

Intake consult (1e afspraak)

Wat neemt u mee

Bij binnenkomst vragen wij u om zich eerst te melden bij de balie. Bij de balie zal een van onze medewerkers uw gegevens met u doornemen en een aantal aanvullende vragen stellen. Vergeet niet het dierenpaspoort van uw huisdier mee te nemen. Wij vragen u uw hond in de wachtkamer te wegen, katten worden in de spreekkamer gewogen. Is uw huisdier verzekerd? Dan vragen wij u uw polis gegevens mee te nemen.

Nuchter 

Wij vragen u uw huisdier vanaf de avond van tevoren (20.00 uur) niet te laten eten, tenzij dit medisch gezien niet verantwoord is. U w dier mag wel drinken, tenzij er een endoscopische ingreep gepland staat; dan 4 uur van tevoren geen drinken meer aanbieden. Vasten is nodig omdat het dier een sedatie of anesthesie zou kunnen krijgen, bijvoorbeeld voor het doen van echografie en/of röntgen/CT/MRI. Verder zijn de bloeduitslagen van het bloed dat die dag wordt afgenomen meer betrouwbaar als uw dier niet heeft gegeten. Gebruikt uw huisdier medicijnen? Check dan bij ons of deze voor de afspraak gegeven kunnen worden.

Betaling 

De te verwachte kosten worden van tevoren met u besproken. Wij vragen u een verklaring te tekenen nadat de verwachte kosten met u besproken zijn en dat u bereid bent deze kosten op u te nemen. Wij werken niet op rekening. U dient de kosten direct te pinnen of contant af te rekenen. Creditcard betalingen zijn mogelijk. Wij nemen geen biljetten aan van 200 en 500 euro.


Terugkoppeling naar eigen dierenarts (consult)

Na de intake en evt. verdere onderzoeken/ behandelingen mailen wij het patiëntendossier van uw huisdier naar uw eigen dierenarts. Zo zijn zij van alles wat er gebeurd is op de hoogte.

Vervolgtraject (behandeling/operatie)

Scheren vacht
Het is vaak nodig om de poot of hals van uw huisdier te scheren om bloed af te kunnen nemen. Verder wordt uw dier geschoren als er een echo wordt gemaakt, of als uw huisdier wordt geopereerd. Het haar groeit in het algemeen snel terug.

Tips tijdens het wachten
In Waalwijk en omgeving is van alles te doen. U kunt natuurlijk in het ziekenhuis blijven, maar het is ook mogelijk de omgeving te verkennen. Waalwijk heeft een flinke woonboulevard om rond te kijken. Of u kunt het schoenenmuseum bezoeken. Natuurlijk kunt u ook naar de Efteling, gelegen op 5 minuten afstand met de auto.

Voor de inwendige mens:

In Waalwijk centrum zijn er een aantal gelegenheden die wij u aanraden:

Of u gaat naar het wandelgebied de Loonse en Drunense duinen (op 3-5 minuten afstand met de auto)

  • De Galgenwiel, ook voor fietsverhuur om de duinen te verkennen (2 minuten met de auto)
  • Brasserie het genieten, ideaal als u kinderen mee heeft. Er is een indoor speelhal en outdoor waterspeeltuin
  • De Roestelberg ligt naast de startplek voor de honden loslooproute: een rondje met de andere hond en dan nog even koffie op het terras (5 minuten met de auto).

Voor een snelle hap:

  • McDonalds
  • Kentucky Fried Chicken
  • Lucky apple (all-in restaurant)

Opname bezoeken
U mag in overleg doordeweeks op bezoek komen. De mogelijkheden hangen af van de toestand van de patiënt, het karakter van de patiënt en de drukte op de werkvloer. Wij vragen u om met maximaal 2 personen te komen en het bezoek kort te houden (15-20 minuten). Tijdens het bezoek is er doorgaans geen mogelijkheid om de behandelend arts te spreken.

Quarantaine 
Als uw huisdier bij ons in de quarantaine opgenomen is, kunt u ook dan in overleg op bezoek komen. Omdat we ervoor willen zorgen dat iedereen goed beschermd is tijdens een bezoek krijgt u van ons een schort met mouwen, handschoenen, mondkapje, haarnetje en slofjes voor over de schoenen aan. Zo kan u lekker knuffelen en samen zijn met uw huisdier, maar is het voor iedereen wel veilig.

Updates
U wordt door de opname arts gebeld nadat de ochtendronde is afgerond. We streven ernaar u zo spoedig mogelijk te bellen, soms is dit tussen de behandelingen door in de ochtend, maar kan ook later zijn.
Wij bellen u: u hoeft ons dus zelf niet te bellen.
Het is belangrijk om uw mobiele nummer bij ons achter te laten en de telefoon te allen tijde bij u te hebben.

Nazorg
We bespreken alle nazorg op moment van ontslag en zullen u instructies geven met betrekking tot bijvoorbeeld medicatie, dieet en beweging. In geval van een operatie zullen we u inlichten over de wondzorg die nodig is. Ook uw dierenarts wordt volledig op de hoogte gesteld.

Diagnostische beeldvorming verwijzing (echo / MRI / CT)

Verwijzing
Uw dierenarts kan via onze website bij het kopje verwijsformulier, het formulier online invullen. Daarbij is het voor ons fijn als meteen het patiëntendossier meegestuurd wordt. Zodra wij de verwijzing van uw dierenarts hebben ontvangen, zal de assistente van de poli echo/radiologie contact met u opnemen om een afspraak in te plannen.

Indien het een spoedecho betreft, is het advies om uw dierenarts naar ons te laten bellen.

Terugkoppeling naar eigen dierenarts
Na de echo of het radiologisch onderzoek mailen wij het verslag door naar uw eigen dierenarts. Zo zijn ze van alles op de hoogte.

Dierenartsenspoedpost

We werken samen met meerdere klinieken, dus het kan zijn dat u tijdens het weekend de dierenarts van uw eigen dierenkliniek ziet.

Blijf op de hoogte

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open

Onze recensies

Mariella Eijkenboom

5

Heel goed opgevangen en begeleid. Onze hond moest 3 dagen blijven, hij was echt goed ziek. Ze hebben alles gedaan om te achterhalen waar het door kwam maar ook geen onnodige ( pijnlijke)onderzoeken gedaan in overleg met ons, ivm de leeftijd van onze hond. Gelukkig sloeg de behandeling aan en je kon merken dat ze net zo blij waren als wij. We mochten iedere dag even op bezoek komen. Ik kreeg zelfs iedere avond een foto gestuurd van onze schat! Na ontslag belden ze de dag erna nog om te informeren hoe het met hem was. Natuurlijk is het duur maar bedenk dat er 24/7 verzorging aanwezig is en ze in principe alles bij de hand hebben van apparatuur ed, net als in een gewoon ziekenhuis! Ze houden je daarnaast ook goed op de hoogte van de rekening en als je zelf even meedenkt hoef je niet voor verrassingen te komen staan.

Laura Keun

5

Veel slechte verhalen in het nieuws over Evidensia. Dus wil toch even onze onwijs fijne en goede ervaring(en) met deze kliniek delen. Ben hier al eerder geweest op een andere afdeling, en toen ook fijn geholpen. Nu hebben we een maand terug ongeveer een consult gehad bij Tijmen Willemse en zijn echt onwijs goed geholpen! En super fijne internist/arts met onwijs veel kennis. Denkt super fijn mee, en er wordt ook aan nazorg veel tijd besteed, en onwijs fijn in geholpen. Wij zijn onwijs dankbaar voor de inzet en hulp van Thijmen, en zeker niet duur voor dat wat ze er voor doen.

JOSÉ C.G.

5

Ik had op een zondagavond dringend hulp nodig ivm benauwdheid van mijn hond. Ik kon direct terecht en ben uitstekend te woord gestaan en geïnformeerd over de situatie. Mijn hond is hier toen opgenomen geweest wegens hartfalen, volgende dag was ze stabiel genoeg om mee naar huis te gaan. Mijn indruk over deze kliniek is dat men vriendelijk en professioneel is.

Kelvin Opperman

5

Ook ik las vorige week slechte verhalen over Evidensia. Helaas moest onze hond (13 jaar) maandagavond laat met spoed naar het Dierenziekenhuis in Waalwijk. We zijn daar heel goed ontvangen en zijn meteen met de behandeling van onze Jillz gestart. Na een aantal minuten werden we door de dierenarts geroepen voor een gesprek. Het gesprek zag er niet zo goed uit voor onze Jillz. Er was een grote kans dat ze de volgende ochtend niet zou halen, ze was al in shock, nauwelijks bloeddruk en was onderkoeld en hartruis was al een probleem wat al jaren speelde en wat dus ook een zeer groot risico is als ze gaan behandelen. Ik heb de moeilijke maar toch juiste keus moeten maken om haar in te laten slapen. In zo'n geval moet je aan het beestje denken en niet aan je eigen. We konden nu ook nog levend afscheid nemen van haar wat ik ook wel heel prettig vond. En ja, de kosten die ze eventueel zouden rekenen voor 1 nacht of meerdere dagen zijn niet mals. Dat kan niet iedereen zomaar betalen want het gaat dan over duizenden euro's. Maar geld speelt geen rol als je weet dat je beestje er weer bovenop komt of als er iig nog perspectief is. Dat was bij Jillz helaas niet het geval. We kregen alle tijd om onze beslissing te maken en ook het afscheid nemen kregen we alle tijd voor. Na het inslapen nog plukjes haar en een kaart met pootafdruk gehad. Al met al een zeer goede ervaring gehad in Waalwijk.

Gebaseerd op recensies van Google