Uw bezoek
Wat is een verwijzing?
Wanneer uw dierenarts niet verder komt in het ziekteproces van uw huisdier kan uw dierenarts u doorverwijzen naar ons dierenziekenhuis. Wij zijn hierin meer gespecialiseerd met meer mogelijkheden met betrekking tot diagnostische onderzoeken en behandelingen. U kunt dit vergelijken met de humaan huisarts die de basisbehandelingen uitvoert en wanneer zij niet verder komen u doorverwijzen naar een humaan ziekenhuis. In de verwijzing geeft uw dierenarts aan welke behandeling er uitgevoerd moet worden bij ons in het dierenziekenhuis welke wij dan verder oppakken.
Afspraak plannen
Heeft u een verwijzing van uw dierenarts gekregen en is het dossier naar ons toegestuurd? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met het dierenziekenhuis om een afspraak te maken. Dit kan op telefoonnummer 020 ‑ 308 07 50.
Hoe bereidt u zich voor?
Wanneer uw huisdier voor een echo of ingreep onder sedatie komt is het van levensbelang dat uw huisdier nuchter is. Bij een echo is dit van belang om een zo goed mogelijk beeld van alle organen te verkrijgen.
Honden en katten mogen 6-8 uur voor de afspraak niet meer eten. Met uitzondering van honden en katten jonger dan 6 maanden, wij vragen u hen 4 uur voor de afspraak nog een klein beetje natvoer te geven, daarna niet meer. Drinken mag tot 2 uur voor de operatie. Bij bepaalde ingrepen zijn andere adviezen van toepassing, deze worden altijd aangegeven in de voorzorgbrief welke naar u wordt toe gemaild na het maken van een afspraak. Heeft u vragen hierover? Neem contact met ons op.
Waarom nuchter?
Dit is nodig als uw huisdier anesthesie/sedatie krijgt. Voedsel kan weer via de slokdarm omhoog komen en in de longen terecht komen, dit kan leiden tot ernstige complicaties. Bloedonderzoeken zijn meer betrouwbaar. Voor het maken van een CT en bij operaties is anesthesie/sedatie noodzakelijk. In bepaalde gevallen kan anesthesie/sedatie ook noodzakelijk zijn bij het maken van echo’s en röntgenfoto’s.
Krijgt uw huisdier medicatie? Neem dan altijd contact met ons op, dan kunnen we bespreken welke medicatie toegediend kan worden.
Tijdens het verblijf
Vaak hebben wij alle gegevens van uw dierenarts ontvangen en komt uw huisdier dus al voor in ons systeem. Het enige wat u hoeft te doen is uw huisdier aanmelden bij de balie. Één van onze paraveterinairen, of gastvrouw, zal met u de gegevens doornemen en aanvullende vragen stellen.
De dierenarts stelt met u een behandelplan op en daarbij krijgt u een zo nauwkeurig mogelijke prijsindicatie. Zoals bekend zijn wij 24/7 geopend ook zorgen wij ervoor dat uw dier 24/7 de juiste zorg krijgt bij ons in de opname.
Wordt mijn huisdier geschoren?
Dit is altijd het geval bij het afnemen van bloed, het maken van een echo en wanneer uw huisdier wordt geopereerd. Afhankelijk van het type vacht groeit het snel terug. We proberen het scheergebied zo klein mogelijk te houden, rekening houdend met de hygiëne.
Huisdier bezoeken
Wij begrijpen natuurlijk dat u heel graag uw huisdier wilt bezoeken. Uw huisdier bezoeken is in overleg met het opnameteam. Soms is het niet mogelijk omdat er te veel kritieke dieren in de opname verblijven. Om de rust in de opname te behouden en wij ons kunnen focussen op de zorg van onze opname patiënten, kiezen wij ervoor om u foto’s en video’s te sturen door middel van Whatsapp. Wij vragen hiervoor uw begrip.
Nazorg
Op het moment van ontslag nemen onze collega’s de nazorg met u door. U krijgt de instructies per e‑mail toegestuurd en op papier mee. Hierin bespreken we de nazorg met betrekking tot medicijn gebruik, dieet en beweging. Bij de nazorg van een operatie krijgt u ook instructie over het verzorgen van de wond. Wij stellen uw dierenarts altijd zo snel mogelijk op de hoogte.
Het is in sommige gevallen mogelijk om de nazorg bij uw eigen dierenarts uit te laten voeren.
Betaling
U kunt bij ons per PIN, Visa/Mastercard en contant betalen. De betaling vindt direct na de behandeling plaats. Ons streven is om een zo precies mogelijke prijs indicatie van de kosten door te geven voordat de behandeling plaatsvindt. Het kan voorkomen dat de kosten door onvoorziene omstandigheden afwijken.
Verblijft uw dier bij ons in de opname? Onze behandelende dierenartsen bespreken dagelijks de kosten met u die tot op dat moment gemaakt zijn en de kosten die verwacht worden. Zo weet u goed waar u aan toe bent.
Prijzen in het dierenziekenhuis
Personeel
We werken met een groot team van gespecialiseerde en gedifferentieerde dierenartsen, paraveterinairen en dierverzorgers.
Faciliteiten
We maken gebruik van moderne apparatuur zoals CT-scan, MRI en echografie net zoals een ziekenhuis voor mensen. Ook werken we met hoge eisen rondom kwaliteit en hygiëne.
24/7 aanwezig
Ons dierenziekenhuis is 24/7 geopend. Wanneer uw eigen dierenarts gesloten is staat ons team van spoed- en opname dierenartsen, paraveterinairen en dierverzorgers klaar om uw huisdier te helpen en de benodigde medicatie aan uw huisdier voor te schrijven.
Informatie bijsluiters
In ons dierenziekenhuis schrijven wij medicijnen voor bij bepaalde aandoeningen of bij chirurgische ingrepen. Vaak zit er een bijsluiter bij de medicatie inbegrepen. Mocht er een bijsluiter ontbreken of u wilt meer informatie over de werking van het middel dan kunt u kijken op de website van de Diergeneesmiddeleninformatiebank.
WWW.DIERGENEESMIDDELENINFORMATIEBANK.NL
Heeft u naar aanleiding van de informatie op de website vragen of wilt u advies? Dan bent u uiteraard van harte welkom op contact met ons op te nemen.
Openingstijden
-
MaandagDe hele dag open
-
DinsdagDe hele dag open
-
WoensdagDe hele dag open
-
DonderdagDe hele dag open
-
VrijdagDe hele dag open
-
ZaterdagDe hele dag open
-
ZondagDe hele dag open