Evidensia Dierenziekenhuis Amsterdam

Evidensia Dierenziekenhuis Amsterdam

Huisdiereigenaren

Wat is een verwijzing?

Wanneer uw dierenarts niet verder komt in het ziekteproces van uw huisdier kan uw dierenarts u doorverwijzen naar ons dierenziekenhuis. Wij zijn hierin meer gespecialiseerd met meer mogelijkheden met betrekking tot diagnostische onderzoeken en behandelingen. U kunt dit vergelijken met de humaan huisarts die de basisbehandelingen uitvoert en wanneer zij niet verder komen u doorverwijzen naar een humaan ziekenhuis. In de verwijzing geeft uw dierenarts aan welke behandeling er uitgevoerd moet worden bij ons in het dierenziekenhuis welke wij dan verder oppakken.

Afspraak maken

Heeft u een verwijzing van uw dierenarts gekregen en is het dossier naar ons toegestuurd? Dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met het dierenziekenhuis om een afspraak te maken. Dit kan op telefoonnummer 020 ‑ 308 07 50.

Spoed

Overdag/ tijdens openingstijden van uw eigen dierenarts: wij adviseren u in het geval van spoed eerst contact op te nemen met uw eigen dierenarts. Heeft uw huisdier spoedeisende hulp nodig en is uw eigen dierenarts gesloten? Bel direct naar 020-308 07 50.

Intake consult (1e afspraak)

Wat neemt u mee

Vaak hebben wij alle gegevens van uw dierenarts ontvangen en komt uw huisdier dus al voor in ons systeem. Het enige wat u hoeft te doen is uw huisdier aanmelden bij de balie. Eén van onze paraveterinairen, of gastvrouw, zal met u de gegevens doornemen en aanvullende vragen stellen.

De dierenarts stelt met u een behandelplan op en daarbij krijgt u een zo nauwkeurig mogelijke prijsindicatie. Zoals bekend zijn wij 24/7 geopend, ook zorgen wij ervoor dat uw dier 24/7 de juiste zorg krijgt bij ons in de opname. Vergeet niet het dierenpaspoort van uw huisdier mee te nemen. Is uw huisdier verzekerd? Dan vragen wij u uw polis gegevens mee te nemen.

Nuchter

Wanneer uw huisdier voor een echo of ingreep onder sedatie komt, is het van levensbelang dat uw huisdier nuchter is. Bij een echo is dit van belang om een zo goed mogelijk beeld van alle organen te verkrijgen.

In de voorzorg brief die u van ons krijgt staat hoe lang uw dier nuchter moet zijn. Dit varieert per type afspraak en het dier zelf. Heeft u vragen hierover? Neem contact met ons op.

Nuchter zijn is nodig als uw huisdier anesthesie/sedatie krijgt. Voedsel kan weer via de slokdarm omhoog komen en in de longen terechtkomen, dit kan leiden tot ernstige complicaties. Bloedonderzoeken zijn meer betrouwbaar. Voor het maken van een CT en bij operaties is anesthesie/sedatie noodzakelijk. In bepaalde gevallen kan anesthesie/sedatie ook noodzakelijk zijn bij het maken van echo’s en röntgenfoto’s.

Krijgt uw huisdier medicatie? Neem dan altijd contact met ons op, dan kunnen we bespreken welke medicatie toegediend kan worden.

Betaling

U kunt bij ons per PIN, Visa/Mastercard en contant betalen. De betaling vindt direct na de behandeling plaats. Ons streven is om een zo precies mogelijke prijs indicatie van de kosten door te geven voordat de behandeling plaatsvindt. Het kan voorkomen dat de kosten door onvoorziene omstandigheden afwijken.

Verblijft uw dier bij ons in de opname? Onze behandelende dierenartsen bespreken dagelijks de kosten met u die tot op dat moment gemaakt zijn en de kosten die verwacht worden. Zo weet u goed waar u aan toe bent.

Terugkoppeling naar eigen dierenarts (consult)

Na de behandeling wordt uw eigen dierenarts op de hoogte gebracht per mail van onze onderzoeken, verrichtingen en eventuele vervolgbehandelingen. Bij opname ontvangt uw dierenarts dagelijks per mail een update over uw huisdier. Na ontslag uit ons dierenziekenhuis ontvangt uw dierenarts een complete verslaglegging van onze verrichtingen.

Vervolgtraject (behandeling/operatie)

Scheren vacht

Dit is altijd het geval bij het afnemen van bloed, het maken van een echo en wanneer uw huisdier wordt geopereerd. Afhankelijk van het type vacht groeit het snel terug. We houden uiteraard rekening met de hygiëne.

Tips tijdens het wachten

In Amstelveen en omgeving is van alles te doen. U kunt natuurlijk in het dierenziekenhuis blijven wachten, maar het is ook mogelijk de omgeving te verkennen. Het dichtstbijzijnde centrum genaamd Stadshart kent een tal aan winkels en eetgelegenheden. Een paar minuten van het Stadshart ligt een groot natuurgebied genaamd het Amsterdamse Bos dat bestaat uit talloze wandelpaden langs groene weiden, bossen en waterpartijen. Of ontdek de rust en schoonheid van de Japanse tuin in het Broersepark in Amstelveen.

Opname bezoeken

Wij begrijpen natuurlijk dat u heel graag uw huisdier wilt bezoeken. Uw huisdier bezoeken is in overleg met het opnameteam. Soms is het niet mogelijk omdat er te veel kritieke dieren in de opname verblijven. Om de rust in de opname te behouden en wij ons kunnen focussen op de zorg van onze opname patiënten, kiezen wij ervoor om u foto’s en video’s te sturen door middel van Whatsapp. Wij vragen hiervoor uw begrip.

Quarantaine

Ons dierenziekenhuis beschikt over een aparte quarantaine afdeling. Hier verblijven patiënten met een (mogelijk) besmettelijke aandoening. De behandeling en zorg is per patiënt verschillend, dit is afhankelijk van het ziektebeeld.

Updates

Opname: u wordt minimaal 1 keer per dag door de opname arts gebeld met een update over uw huisdier. Indien nodig zal onze opname arts vaker contact opnemen. Bijvoorbeeld voor overleg, het bespreken van uitslagen of om de toestand van uw dier te bespreken
Operatie: Na een ingreep van uw huisdier wordt u gebeld door behandelend chirurg over de gedane behandeling en hoe het met uw huisdier gaat.

Nazorg

Op het moment van ontslag nemen onze collega’s de nazorg met u door. U krijgt de instructies op papier mee. Hierin bespreken we de nazorg met betrekking tot medicijngebruik, dieet en beweging. Bij de nazorg van een operatie krijgt u ook instructie over het verzorgen van de wond. Wij stellen uw dierenarts altijd zo snel mogelijk op de hoogte.

Het is in sommige gevallen mogelijk om de nazorg bij uw eigen dierenarts uit te laten voeren.

Diagnostische beeldvorming verwijzing (echo / röntgen / CT)

Verwijzing

U bent doorverwezen naar de discipline diagnostische beeldvorming. Voorafgaand aan de afspraak ontvangen wij graag de complete patiëntenkaart met de reeds uitgevoerde onderzoeken en behandelingen.

Afhankelijk van het onderzoek waarvoor u bent doorverwezen, krijgt u van ons verdere uitleg en instructies over de voorbereidingen.

Terugkoppeling naar eigen dierenarts

Na de behandeling wordt uw eigen dierenarts per e-mail op de hoogte gebracht van onze onderzoeken en verrichtingen.

Dierenartsenspoedpost

Tijdens de spoeddiensten in ons ziekenhuis werken we zowel met dierenartsen uit ons eigen team als met dierenarts uit de omliggende regio. Dit werkt eigenlijk hetzelfde als een humane huisartsenpost. Het kan voorkomen dat u uw eigen dierenarts treft tijdens een spoeddienst in ons dierenziekenhuis.

Onze recensies

G. Plat

5

Ik ben heel blij dat mijn kat bij Evidensia terecht kwam na een val van het balkon. Het beestje heeft 3 weken lang hele intensieve zorg en operaties nodig gehad. De lieve medewerkers hebben dat vol toewijding gedaan, waardoor hij er nu weer bovenop is. Ze hebben me tijdens zijn verblijf meerdere keren per dag updates gegeven. Daarnaast heb ik als overbezorgd baasje nog met de meest knullige vragen gebeld, maar ik kreeg altijd vriendelijk antwoord. Het contact met de chirurg vlak voor en na de operatie werd ook zeer gewaardeerd. Ja het kost wat, maar je beestje is in goeie handen hier. Namens mijn kat ontzettend bedankt voor alle zorg! ❤️

Bianca

5

Ik ben goed met mijn kat geholpen, lieve dierenartsen en assistenten. Mijn kat kwam doodziek binnen en ging na 2 dagen verblijf naar huis, na 2.5 week weer superfit en de oude. De kosten waren enorm hoog dat moet ik wel vermelden, maar ik heb mijn lieve dieren vriendje weer terug. Alle artsen en assistentes die Jinx hebben verzorgd, super bedankt voor de goede zorgen en de juiste behandeling en medicatie, ons gezin zijn jullie dankbaar.

Cherish Hersbach

5

Dokter Michaël was zeer kundig, lief en nam uitgebreid de tijd voor Tinkerbell. Niets was te veel en alles werd gedaan om het Tinkerbell zo comfortabel mogelijk te maken. Ook aanvullende onderzoeken konden direct plaatsvinden en de uitslag belde hij al heel snel door. Ook de assistentes waren heel erg lief. Bedankt allemaal voor de goede en fijne zorgen en behandeling van Tinkerbell en natuurlijk voor de goede uitslag. Liefs!

Riccardo Mammona

5

Het enige dierenziekenhuis met de juiste specialisten die mijn hondje hebben gered van euthanasia. Kieste uit zijn neusholte gehaald zodat hij weer kan ademen. ❤️

Gebaseerd op recensies van Google

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open