Evidensia Dierenziekenhuis Hart van Brabant

Evidensia Dierenziekenhuis Hart van Brabant

Verwijzers

Contact

Alle afdelingen op dermatologie na: info-hvb@evidensiadierenziekenhuis.nl 

Dermatologie: dermatologie@edz-hartvanbrabant.nl

Afspraak maken

Als verwijzer kun je op onze website het verwijzingsformulier invullen en de patiëntenkaart uploaden. Wij bellen daarna de huisdiereigenaar om een afspraak te maken. 

Ook kun je via onze website bij kopje ‘afspraak maken’ een online afspraak inplannen.


Verwijsformulier


Dierenartsenspoedpost

Heeft jouw patiënt spoedeisende en/of uitgebreide zorg nodig? Je kunt ons dag en nacht bereiken voor spoedeisende gevallen. Neem daarvoor telefonisch contact op. Je krijgt direct een medewerker aan de lijn.

Wil je ook de beste zorg bieden aan uw patiënten buiten uw openingstijden? Verwijs jouw patiënten dan door naar ons dierenziekenhuis. Heb je interesse in deze service voor verwijzers? Mail ons via luuk.grandia@evidensia.nl. Wij nemen binnen enkele dagen contact met je op.

Aanleveren patiëntenkaart

Als verwijzer kun je op onze website ons verwijzingsformulier invullen en de patiëntenkaart  uploaden met daarbij aanvullende wensen.

Terugkoppeling

Na de intake en eventuele verdere onderzoeken/behandelingen e-mailen wij de patiëntenkaart weer terug. Zo blijf je van alles wat wij doen op de hoogte.

Nazorg

Het is belangrijk om in de verwijzing duidelijk te vermelden wat je van de verwijzing verwacht. Geef duidelijk aan of je je patiënt zelf verder wil opwerken. Dit gaat uiteraard in goed overleg.

Blijf op de hoogte

Lezingen en webinars

Wij vinden het belangrijk om kennis te delen en organiseren periodiek lezingen voor dierenartsen en paraveterinairen. Benieuwd naar het aanbod? Klik hier:

Lezingen


Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws, interessante casussen lezingen en je aanmelden voor lezingen? Klik hier om je op te geven voor onze nieuwsbrief:

Aanmelden nieuwsbrief

Openingstijden

  • Maandag
    De hele dag open
  • Dinsdag
    De hele dag open
  • Woensdag
    De hele dag open
  • Donderdag
    De hele dag open
  • Vrijdag
    De hele dag open
  • Zaterdag
    De hele dag open
  • Zondag
    De hele dag open

Onze recensies

Annerie Van der steen

5

Mijn hondje Bella is 6 jaar en super gezond, van de eene op de andere dag kreeg ze pijn, na onderzoek van de dierenarts werd mij verteld dat Bella waarschijnlijk hals/ nek hernia had en ben ik door gestuurd naar Evidensia, een paar dagen later mochten we komen voor een consult en mri, bij de consult had ik verteld dat als Bella een hernia zou hebben ik de operatie niet kon betalen van € 4000, na de mri werd mij verteld dat Bella een hals/nek hernia had dus ik begon te huilen omdat ik mijn kindje in moest laten slapen, maar de neuroloog had fantasties nieuws ik kon het gewoon niet geloven de neuroloog vertelde dat er dierenartsen zijn die 1 x per jaar een donatie doen van €1000 voor baasjes die het financieel niet zo breedte hebben en een hoge onverwachten kosten krijgen voor hun huisdier, omdat Bella pas 6 jaar is en verder gezond hebben de dierenartsen besloten om de operatie van Bella te doneren en is Bella vanuit de mri onder narcose gehouden en is ze gelijk geopereerd, nu ik vertel begin ik weer te huilen van dankbaarheid, van vreugde en van geluk en kan ik niet vertellen hoe dankbaar ik de neuroloog en alle dierenartsen die Bella een 2 de kans hebben geven en nog jaren een fijn leven hebben gegeven en ik mijn kindje nog voor jaren bij me mag hebben🙏♥️

Dimphie Koeken

5

Ons Purdey is zaterdag avond (10-1-'26) aangereden door een auto. Na 1uur (!) op straat te hebben gelegen voordat we hulp kregen zijn we uiteindelijk doorverwezen naar Evidensia Waalwijk. En wat een goede zorg en service! Met bloed uit zijn ogen en neus, een hele korte snelle ademhaling en zonder enig idee wat hij nou echt had zijn we binnen gekomen. Ik heb hem op de balie gezet en direct werd Purdey meegenomen naar achter. Om 23:00 stapte we binnen en om 2:00 waren we buiten met de wetenschap dat ons sterk ventje het wel zou kunnen halen met een hondwaardig leven! Echo's, bloeddruk, bloedwaardes, röntgenfoto's en allerlei andere testen waren binnen 1,5uur allemaal gedaan. De CT-scan kon pas na 2 dagen uitgevoerd worden wegens dat hij stabiel genoeg moest zijn. 3 dagen heeft hij op de IC gelegen. 24uur per dag zorg gehad. En elke dag kregen wij foto's en telefoontjes hoe het met ons Pur ging. Na 3 dagen mocht hij naar huis. We kregen duidelijke informatie mee en zelfs toen we thuis waren was het contact met Evidensia nog steeds goed. De verwachting is nog steeds een volledig herstel, maar zijn gebroken schedel en bloeduitstorting hebben een lange herstel periode. Wij zijn enorm blij met het professionele werken Evidensia. Ik zou het dan ook iedereen aanraden om hier met je beestje heen te gaan!

W Rijks

5

Ons hondje Tommy (maltipoo), begon zaterdag na het bezoek aan de dierenarts van de spoedhulp in Denhaag veelvuldig te braken, en daarnaast had hij de aandrang om zijn darm te ontlasten, de ontlasting bestond hoofdzakelijk uit plasje bloed. We hebben toen de dierenarts hiervan in kennis gesteld. De dierenarts zei dat wij met spoed een CT scan voor Tommy moesten laten maken. In eerste instantie moesten wij daarvoor naar Amsterdam, maar die kon het niet in het weekend, wij hebben toen naar Utrecht, Nieuwegein, Rijswijk, en uiteindelijk naar Waalwijk gebeld, en in Waalwijk konden wij direct terecht om 17.00 uur. Vriendelijk werden wij bij het dierenziekenhuis EVIDENSIA IN Waalwijk ontvangen, door zeer deskundig personeel. De specialist die Tommy onderzocht constateerde dat hij Tommy kon genezen. Tommy moest dan wel een nachtje in het ziekenhuis blijven. 's Avonds kregen wij een berichtje met foto, Dat het goed met Tommy ging, en de foto toonde Tommy aan het infuus. Hij zag er al beter uit dan toen hij het ziekenhuis binnenkwam, dat deed ons heel goed. Zondagochtend kregen wij een telefoontje dat het heel goed ging met Tommy, en dat wij Tommy om 14.00 uur konden ophalen. Tommy was totaal veranderd, blij begroette hij ons. Wij zijn de specialisten en het verplegend personeel zeer dankbaar voor de zeer goede verzorging van Tommy. Wij kregen een brief met advies met betrekking tot de nazorg van Tommy. De reden van opname bloederige diarree, braken, verminderde eetlust, lethargie. Waarschijnlijk had Tommy AHDS (acuut hemorhagische diarree syndroom.). Ook een medicatielijst en de benodigde medicijnen. De rekening die wij kregen voor het specialistisch onderzoek, de medicijnen en de geweldige verpleging en verzorging van Tommy viel heel erg mee. Bij deze het EVIDENSIA dierenziekenhuis, de specialisten en het verplegend personeel hartelijk bedankt! Met vriendelijke groet, Michelle, Roselyn en Willem

Johan Van Wiggen

5

Onze pup (4mnd) is er goed geholpen, hij had een zware longontsteking. Natuurlijk wil je nog vaker een update per dag krijgen (nu 2x per dag) maar dat zouden de kosten nog hoger maken. Maar wij zijnn altijd vriendelijk en begripvol te woord gestaan.

Gebaseerd op recensies van Google